Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Tabor Z od UMF i FRED
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W związku z licznymi pytaniami na sąsiednim forum chcę pokazać wam nasze możliwości dot. wykonania modeli taboru jak i infrastruktury stacyjnej itd w skali Z.
Nasza oferta jest bogata w lokomotywy spalinowe jak SM42 czy SM48, parowozy Ty2, Ty4, infrastrukturę kolejową (lampy stacyjne, rogatki, kioski, budki tel itd).

Dotychczas nie było zainteresowania tymi modelami w Z. Na prośbę jednego z kolegów zakładam wątek dot. takich modeli takich modeli w skali Z.

Np. lokomotywa SM42 w formie zestawu dostępnego na zamówienie pozwala na wybudowanie takiego dzieła (dzieło Karola).

[Obrazek: 20141213_154749_HDR_01.jpg]

Nasza pełna oferta znajduje się na www.eaos.pl

W tym wątku piszcie co chcielibyście do skali Z. My odpowiemy co możemy zrobić.

I jeszcze jedna sprawa na koniec. Mamy mały problem z mechanizmami sprzęgów w Z. Czy są dostępne jakieś gotowe mechanizmy albo czy można to wykonać w wagonach jakoś inaczej aby było kompatybilne z produktami seryjnymi. Głównie chodzi nam o to czy są dostępne gdzieś spreżyny (drucik) tak miękkie aby nie wywalało wagonu z torów podczas sprzęgania. Drucik musi być sprężysty i cieniutki.
Nie wiem czy bardziej nie opłaca się zastosowanie oryginalnych sprzęgów produkowanych przez firmy i dedykowanych Zetce Undecided
Musimy pobuszować w sieci. Na pewno można kupić luzem. Mielibyście mniej problemów.
Taki jest plan. Chcemy wykorzystać gotowe sprzęgi ale czy maja one sprężynkę?
(18-02-2016 13:03)Ranger napisał(a): [ -> ]Taki jest plan. Chcemy wykorzystać gotowe sprzęgi ale czy maja one sprężynkę?

Szukaj pod poniższym linkiem. Mają sprężynkę. Moim zdaniem u nas powinny być Markliny lub kompatybilne:
http://www.mke.de/artikel-131-spur_z_ersatzteile.html
Cytat:Nie wiem czy bardziej nie opłaca się zastosowanie oryginalnych sprzęgów
Jasne, że przy składaniu loki wykorzystuje się oryginalne sprzęgi. Model na zdjęciu został zrobiony na zamówienie i takie sprzęgi były zamówione. W temacie "lokomotywy z blach" ostatnie zdjęcie SM42 ma przecież oryginalne sprzęgi. W nowej wersji sprzęg jest montowany w bardzo nie typowy dla Marklina sposób, by móc zamontować zgarniacze.
Super sprawa musze niestety zadać pytanie które sprowadzi pewnie moje marzenia na ziemie... jakie mniej więcej są to koszta?
Zestawy SM42 i SM48 są po 200zł.
(18-02-2016 17:40)Ranger napisał(a): [ -> ]Zestawy SM42 i SM48 są po 200zł.
Dzięki za odpowiedź Smile 200zł to niewielka cena. Mam jeszcze pare pytań. Co wchodzi w skład zestawu? Jak trudny do wykonania jest to zestaw? czy planujecie wersje gotowe?
W skład zestawu wchodzi blacha z częściami na cała lokomotywę. Nie a napędu ani elektroniki. Jeśli będzie jakieś zainteresowanie tymi zestawami to tak jak wspominałem w sąsiednim wątku możemy zrobić odlewane części do zestawów.
Cena pójdzie nieco w górę ale będzie łatwiej.

Zestaw dla kogoś kto nie miał nigdy do czynienia z blaszkami alni modelami z papieru może być trudny. Jednak nie musi. Znam przypadku osób które porwały się na te lokomotywy jako pierwsze modele w swoim życiu i wykonały je bardzo dobrze.

Nie planujemy gotowców, mamy tyle pracy że nie wiemy w co ręce włożyć.
Jednakże jeśli Karol będzie chciał składać to możemy dostosować zestaw tak aby był przyjemniejszy w montażu. Wszystko zależy od jego sugestii.
Dziękuje za zaspokojenie mojej ciekawości Smile Możliwe że na początku przyszłego miesiąca szarpnę się na blaszki i spróbuje swoich sił. zapewne z miernym skutkiem ale zobaczymy Smile A co do rzeczy jakie by mnie osobiście interesowały to są to oczywiście wagony PKP w naszej skali. wydruki 3d nie są najlepszej jakości a ja osobiście przygarnął bym kilka wagoników koledzy z forum zapewne też Smile
Do części dolicz silnik Mashima MHK-1015D. Ten z Dawcy pozwoli Ci zrobić napęd tylko na jeden wózek (o tym pisałem w innym wątku).
Cytat:Znam przypadku osób które porwały się na te lokomotywy jako pierwsze modele w swoim życiu i wykonały je bardzo dobrze.
Nie chcę studzić zapału bo jest w tym trochę prawdy, ale blaszki do Z w porównaniu do TT czy N są strasznie upierdliwe :/. W razie czego służę pomocą, bo mocowanie silnika jak i wózków trzeba zrobić od podstaw.
(18-02-2016 12:39)Ranger napisał(a): [ -> ]W związku z licznymi pytaniami na sąsiednim forum chcę pokazać wam nasze możliwości dot.
wykonania modeli taboru jak i infrastruktury stacyjnej itd w skali Z. Nasza oferta jest bogata
w lokomotywy spalinowe jak SM42 czy SM48, parowozy Ty2, Ty4..................

Panowie, a macie może w planach wykonanie EU07 luz
Przekierowanie