Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Stonka SM42
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zdaję sobie sprawę, że to nie tak piękne jak lokomotywa z blach Winnera_XP ale w wyniku polsko-amerykańskiego projektu (czyli mój pomysł i trochę materiałów dokumentacyjnych a amerykański design) pojawiła się wersja alfa skorupy Stonki:

[Obrazek: IMG_4112.jpg] [Obrazek: IMG_4113.jpg] [Obrazek: IMG_4114.jpg] [Obrazek: IMG_4115.jpg]

Myślę, że model może będzie jeszcze doskonalony - ale jest już dostępny tutaj:

https://www.shapeways.com/product/SSK8NZ...d=59208644
Skorupka jest planowana pod konkretnego dawcę? Pytam bo wydaje mi się, że drugi przedział maszynowy jest za długi nieco i upatruję w tym pewnego kompromisu Smile
(01-04-2016 09:04)Gloow napisał(a): [ -> ]Skorupka jest planowana pod konkretnego dawcę? Pytam bo wydaje mi się, że drugi przedział maszynowy jest za długi nieco i upatruję w tym pewnego kompromisu Smile

Tak jak pisałem to jest wersja alfa. Pierwotne założenie co do dawcy to BR212 ale wcale nie jest to taka prosta sprawa. Podwozie pasuje ale oryginalny silnik nie pozwala umieścić budy we właściwym miejscu gdyż jest za szeroki - w niemieckiej lokomotywie budka jest na środku modelu.

Ta skorupa w wersji alfa jeszcze nie trzyma dobrze proporcji. W stosunku do znalezionych w necie wymiarów stonki po przeliczeniu na 1:220 mamy nast. odchylenia (suwmiarka ręczna więc pewnie jakieś odchylenia na pomiarze też są):
wysokość przedziału silnikowego: powinno być 9,7 jest 9,9 mm
długość całej budy - powinno być 59,1 jest 56,4
długość krótkiego przedziału silnikowego powinno być 12,5 jest 14,5
długość długiego przedziału + buda - powinno być 46,6 jest 41,9.
Relacja tych dwóch ostatnich wymiarów doi siebie powinno być 3,72 jest 2,89.
Krótki przedział jest więc "za długi" w stosunku do reszty lokomotywy - także uwzględniając korektę całościowej długości wynikającą z zastosowanego podwozia. Temat jest ewidentnie do dalszej pracy - i jak będzie czas to mam nadzieję, że będzie ona kontynuowana.
A możesz zaprezentować Pawle zdjęcie podwozia br212 w stosunku do tego wydruku. Wydruk nie trzyma proporcji i to strasznie razi.
Pawle poniżej fotka twojej budy SMki na ostoi od Konrada. Jakby poprawić kształt tej karoserii to by była świetna alternatywa dla tych co nie czują się mistrzami w temacie lutowania.
[attachment=1282]
Tak dla wszystkich: obecnie trwa intensywna praca nad poprawieniem projektu budy SM42 - w tym najważniejszej wady wersji 1.0. zbyt przesuniętej do przodu kabiny co wynikało z próby posadzenia jej na podwoziu BR212 bez żadnych przeróbek (mission impossible).

Myślę, że w wyniku kooperacji z Szymonem powstanie opcja zrobienia samemu Stonki dla ludzi na poziomie "Mam pewne doświadczenie, cierpliwość i chęć" a nie na poziomie "Jestem mistrzem świata".
Jak już mówiłem kilka razy naprawdę liczę na was panowie z tym projektem. Wykonanie Sm'ki to taki mój mały cel dlatego ciesze się, że powstają ułatwienia które pozwolą początkującym jak ja na łatwiejsze zbudowanie tego modelu Smile
Myślę że to kwestia czasu Pawle i będzie kabina z wydruku 3D. Pewnie będzie cut gorsza jak blaszki.....ale będzie jako alternatywa.
(23-02-2017 21:15)pado napisał(a): [ -> ]Myślę że to kwestia czasu Pawle i będzie kabina z wydruku 3D. Pewnie będzie cut gorsza jak blaszki.....ale będzie jako alternatywa.

Ponieważ trochę kooperujemy z Szymonem przy tej Stonce ale to On jest głównym inżynierem i konstruktorem a ja tylko doradzam i współpracuję z Waltem przy projektowaniu wersji 2.0. wydruku 3D - to właśnie w wątku Szymona dalsze wpisy na temat projektu Stonka w Zetce.
Przekierowanie