Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 21 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waloryzacja taboru
Autor Wiadomość
Doktorek Offline
Znany
**

Liczba postów: 356
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 6
Post: #41
RE: Waloryzacja taboru
(06-04-2016 23:14)Zdrada69 napisał(a):  Koledzy,
Zauważyłem że ten post będzie do pewnego stopnia specjalny.
To mój post nr 500 na tym forum. Fajnie tutaj być - doceniam super atmosferę - bardzo pozytywną. Może to cecha małych elitarnych (?) grup o niszowych zainteresowaniach. Ja sam dowiedziałem się kilku rzeczy od Was, znalazłem się w roli Moderatora, w której nigdy nie myślałem, że mi się zdarzy występować. Mam nadzieję, że nie zanudzam Was swoim pisaniem a jeśli kogoś pozytywnie do czegoś zmotywowałem lub pomogłem - to cała przyjemność po mojej stronie...

Cała przyjemność po naszej stronie Smile Twoje tematy są ciekawe i konstruktywne. Mobilizują, pomagają i zachęcają do pracy nad własnymi modelami. Mniemam, że dzięki tobie nastąpi niedługo wysyp relacji kolegów.
18-04-2016 20:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Advertisement
wilczeecho Offline
Znany
**

Liczba postów: 107
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 4
Post: #42
RE: Waloryzacja taboru
(24-03-2016 17:46)Zdrada69 napisał(a):  Podstawowa widoczna różnica konstrukcyjna to liczba pionowych słupków na burtach - i w efekcie liczba pól tychże blach. W polskiej wersji mamy (licząc pola) układ 2-drzwi-4-drzwi-2 a w niemieckiej Marklina: 1-drzwi-3-drzwi-1.

Dziś w drodze do szkoły na stacji minął mnie powoli sunący skład Polskich węglarek. Ich konstrukcja różniła sięod tych które miałem okazje oglądać bo schemat był taki pusto(jak w niemieckich)-drzwi-4-drzwi-pusto tak więc na PKP jest kilka różnych rodzajów ale brak słupków po bokach drzwi też jest poprawny Smile
20-04-2016 16:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #43
RE: Waloryzacja taboru
(20-04-2016 16:19)wilczeecho napisał(a):  Dziś w drodze do szkoły na stacji minął mnie powoli sunący skład Polskich węglarek. Ich konstrukcja różniła sięod tych które miałem okazje oglądać bo schemat był taki pusto(jak w niemieckich)-drzwi-4-drzwi-pusto tak więc na PKP jest kilka różnych rodzajów ale brak słupków po bokach drzwi też jest poprawny Smile

Tak są też takie typy - 415W i 423 W. Taki układ ma też typ421W oraz 424 W - przy czym mają one uchylne ściany czołowe do rozładunku.

A tymczasem powstały dwie kolejne węglarki:
Też trochę nietypowa 445W z poziomymi wzmocnieniami na końcach (prosto z fabryki):

[Obrazek: IMG_4647.jpg]

I mocno zużyta standardowa:

[Obrazek: IMG_4646.jpg]

A tak wyglądają w dublecie:

[Obrazek: IMG_4645.jpg]
06-05-2016 20:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Marcin Offline
Znany
**

Liczba postów: 102
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 0
Post: #44
RE: Waloryzacja taboru
(06-05-2016 20:10)Zdrada69 napisał(a):  A tymczasem powstały dwie kolejne węglarki:
Też trochę nietypowa 445W z poziomymi wzmocnieniami na końcach (prosto z fabryki):

Są piękne wow
06-05-2016 20:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #45
RE: Waloryzacja taboru
Ciekawie zrobione wagony ze spotkania Zetki w Altenbeken

[Obrazek: IMG_4498.jpg]
Pojawiły się kolejne bonanzy z lekko pobrudzonymi dachami. Wprowadziłem tez poprawkę malarską - ramki w oknach drzwi nie powinny być srebrne. Oryginalnie są czarne - uszczelki. Na zdjęciach widać trochę że najlepszy efekt wizualny - najbardziej zbliżony do rzeczywistości chyba jednak pomalowanie ich w kolorze oliwkowym - jak całości wagonów. Te czarne trochę rażą przeskalowaniem.


[Obrazek: IMG_4967.jpg] [Obrazek: IMG_4970.jpg]
11-05-2016 19:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Gibon2 Offline
Znany
**

Liczba postów: 210
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 0
Post: #46
RE: Waloryzacja taboru
(23-06-2016 22:34)Zdrada69 napisał(a):  ....Wprowadziłem tez poprawkę malarską - ramki w oknach drzwi nie powinny być srebrne. Oryginalnie są czarne - uszczelki.

Ramki i uszczelki to dwie różne rzeczy. Jak pamiętam to ramki były w kolorze srebrnym, a uszczelki czarne. luz
24-06-2016 08:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #47
RE: Waloryzacja taboru
(24-06-2016 08:55)Gibon2 napisał(a):  Ramki i uszczelki to dwie różne rzeczy. Jak pamiętam to ramki były w kolorze srebrnym, a uszczelki czarne. luz

Oczywiście masz rację nazewniczą. Ramek na drzwiach nie ma, chodziło o uszczelki - choć to co daje Marklin w gotowym modelu to bardziej ramki. W Zetce jednak i tak ostatecznie trzeba sprowadzić to do ogólnego widoku, który nie tylko pod lupą ale i z daleka, a raczej głównie z daleka, prowadzi do możliwie dobrej zgodności z oryginałem.
Teraz próba zrobienia wagonów typu Y.


[Obrazek: IMG_5121.jpg] [Obrazek: IMG_5125.jpg] [Obrazek: IMG_5128.jpg]
Jakiś czas temu trafiłem na taką fotkę:

[Obrazek: DSCN9319.jpg]

i nie mogłem sie powstrzymać ...

[Obrazek: IMG_5147.jpg] [Obrazek: IMG_5148.jpg]

[Obrazek: IMG_5149.jpg] [Obrazek: IMG_5150.jpg]
Dalsze działania w kierunku posiadania polsko wyglądającego taboru - owocarka typ 6S/208S. Obok przemalowania - dostała charakterystyczne 4 wentylatory na dachu.


[Obrazek: IMG_0010.jpg]
25-06-2016 07:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pingu Offline
Znany
**

Liczba postów: 73
Dołączył: May 2014
Reputacja: 0
Post: #48
RE: Waloryzacja taboru
(06-07-2016 21:00)Zdrada69 napisał(a):  Jakiś czas temu trafiłem na taką fotkę:
i nie mogłem sie powstrzymać ...

I dobrze że się nie powstrzymałeś. Inaczej nie powstałoby takie dzieło w 1:220 Big Grin Super best
26-10-2016 08:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #49
RE: Waloryzacja taboru
(26-10-2016 08:58)Pingu napisał(a):  I dobrze że się nie powstrzymałeś. Inaczej nie powstałoby takie dzieło w 1:220 Big Grin Super best

Dzięki.
Do kolekcji jeszcze walka ze spolszczeniem cysterny dwuosiowej - pozmieniane barierki i schody, sam zbiornik pozbawiony spawów (szwów) na swojej powierzchni.

[Obrazek: IMG_0007.jpg] [Obrazek: IMG_0008.jpg] [Obrazek: IMG_0009.jpg]
Jak Brytyjczycy robią brytyjski tabor:

http://www.modelrailforum.com/forums/ind...opic=37834
01-11-2016 22:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zygzyg Offline
Znany
**

Liczba postów: 58
Dołączył: Aug 2014
Reputacja: 1
Post: #50
RE: Waloryzacja taboru
(03-11-2016 22:04)Zdrada69 napisał(a):  Jak Brytyjczycy robią brytyjski tabor:

Ciekawe forum Shy
05-11-2016 16:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #51
RE: Waloryzacja taboru
Trochę bardziej zaawansowany projekt - czyli węglarka niskoburtowa na podwoziu platformy. Platforma - Marklin - przeróbka z 6 osiowej na 4 osiową. Skrzynia - produkcja własna - płytka plastikowa + profile plastikowe. Faza pracy:

[Obrazek: IMG_0181.jpg] [Obrazek: IMG_0182.jpg] [Obrazek: IMG_0195.jpg] [Obrazek: IMG_0204.jpg]

I efekt końcowy - no jeszcze bez wszystkich oznaczeń - bo tych nie mam.

[Obrazek: IMG_0338.jpg] [Obrazek: IMG_0339.jpg] [Obrazek: IMG_0349.jpg]
14-11-2016 08:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wektor Offline
Znany
**

Liczba postów: 303
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 3
Post: #52
RE: Waloryzacja taboru
Szacuneczek, kapitalnie wyszło best Czy wymiary skrzyni są opatentowane,
czy możesz zdradzić Wink
14-11-2016 22:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #53
RE: Waloryzacja taboru
(14-11-2016 22:43)Wektor napisał(a):  Szacuneczek, kapitalnie wyszło best Czy wymiary skrzyni są opatentowane,
czy możesz zdradzić Wink

Wymiary skrzyni - długość i szerokość dobrane do wielkości platformy.
Co do długości to jest pewne przeskalowanie - bo platforma Marklina oryginalnie jest 6-osiowa.
Szerokość praktycznie trzyma wymiar.
Wysokość burty też minimalnie przeskalowana 5mm (w realu 950mm).
Chłodnie przemalowane na nasze. W jednej nawet by zbliżyć się do polskich rozwiązań przedłużałem burty ale to średnio wyszło... niedoróbki pod patynką.

[Obrazek: IMG_0412.jpg] [Obrazek: IMG_0418.jpg]
16-11-2016 23:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
misiek57 Offline
Znany
**

Liczba postów: 170
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 4
Post: #54
RE: Waloryzacja taboru
(30-11-2016 06:32)Zdrada69 napisał(a):  Chłodnie przemalowane na nasze. W jednej nawet by zbliżyć się do polskich rozwiązań przedłużałem burty ale to średnio wyszło... niedoróbki pod patynką.

Jest Ok. Nikt chyba nie będzie pod lupą oglądać. Shy

Preferuję polskie produkty.
30-11-2016 11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #55
RE: Waloryzacja taboru
Pierwsza chłodnia doczekała się położenia kalkomanii:


[Obrazek: IMG_2830.jpg] [Obrazek: IMG_2831.jpg] [Obrazek: IMG_2832.jpg]

Robota żmudna ale ... satysfakcja duża.
20-08-2017 12:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Marcin Offline
Znany
**

Liczba postów: 102
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 0
Post: #56
RE: Waloryzacja taboru
(20-08-2017 12:20)Zdrada69 napisał(a):  Pierwsza chłodnia doczekała się położenia kalkomanii:
Robota żmudna ale ... satysfakcja duża.

I najważniejsze polski klimat Smile
21-08-2017 13:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #57
RE: Waloryzacja taboru
Po długiej przerwie wróciłem do BIPy w malowaniu żółto- niebieskim. Wprawione okna z Clear-fixu, nałożone kalki, zmontowane zestawy kołowe.

[Obrazek: IMG_2970.jpg] [Obrazek: IMG_2971.jpg] [Obrazek: IMG_2973.jpg]

I jeszcze na filmiku z Gagarinem - niestety fatalne oświetlenie w pomieszczeniu...

https://www.youtube.com/watch?v=uJmdeVFG...e=youtu.be
27-08-2017 10:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wektor Offline
Znany
**

Liczba postów: 303
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 3
Post: #58
RE: Waloryzacja taboru
(27-08-2017 10:21)Zdrada69 napisał(a):  Po długiej przerwie wróciłem do BIPy w malowaniu żółto- niebieskim. Wprawione okna z Clear-fixu, nałożone kalki, zmontowane zestawy kołowe.
I jeszcze na filmiku z Gagarinem - niestety fatalne oświetlenie w pomieszczeniu...

Polskie opisy nadały PIPe swojskiego charakteru. Smile
W miejscu łączenia harmonią wagonów widać nierówność.
Masz w torowisku jakąś krzywiznę? Wygląda jakby wagony
się zapadały.
28-08-2017 20:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #59
RE: Waloryzacja taboru
(28-08-2017 20:50)Wektor napisał(a):  Polskie opisy nadały PIPe swojskiego charakteru. Smile
W miejscu łączenia harmonią wagonów widać nierówność.
Masz w torowisku jakąś krzywiznę? Wygląda jakby wagony
się zapadały.

coś jest z tym elementem łączącym (harmonia), być może z osadzeniem kół - jeszcze popatrzę ale niewykluczone, że nie da się tego poprawić. Tory są proste !
29-08-2017 07:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pat Offline
Znany
**

Liczba postów: 70
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 1
Post: #60
RE: Waloryzacja taboru
(29-08-2017 07:22)Zdrada69 napisał(a):  [quote='Wektor' pid='7275' dateline='1503949806']
coś jest z tym elementem łączącym (harmonia), być może z osadzeniem kół - jeszcze popatrzę ale niewykluczone, że nie da się tego poprawić. Tory są proste !

Jak masz osadzone ( przymocowane) wózki do podwozia?
29-08-2017 11:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości

Kontakt | Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS