Koledzy,
Zauważyłem że ten post będzie do pewnego stopnia specjalny.
To mój post nr 500 na tym forum.
Fajnie tutaj być - doceniam super atmosferę - bardzo pozytywną. Może to cecha małych elitarnych (?) grup o niszowych zainteresowaniach. Ja sam dowiedziałem się kilku rzeczy od Was, znalazłem się w roli Moderatora, w której nigdy nie myślałem, że mi się zdarzy występować. Mam nadzieję, że nie zanudzam Was swoim pisaniem a jeśli kogoś pozytywnie do czegoś zmotywowałem lub pomogłem - to cała przyjemność po mojej stronie...
Pomyślałem sobie, że przydałoby się mieć też jakiś pasażerski wagon... Tak by ładnie pasował do przyszłej Bipy najlepiej w oliwkowozielonym malowaniu. No chodziło to już za mną od pewnego czasu, przeglądałem potencjalnych dawców, przeglądałem aukcje... W efekcie wziąłem się do roboty i nabyłem 2 sztuki: wagon 1 klasy DB oraz wagon tzw. Silbering z którego ma powstać bonanza.
oraz
Poanalizowałem ogólny wygląd wagonów PKP, porozkładałem modele na tyle na ile się da. Swoją drogą czy ktoś doszedł do tego czy możliwe jest bezbolesne zdjęcie wózków z czteroosiowych wagonów i potem poskładanie tego na powrót ?
Przeróbki niezbędne są jeśli chodzi o dach - niemieckie są zbyt zaokrąglone na końcach i powinny wyglądać bardziej inaczej. Z tym problemem rozprawiłem się za pomocą szpachlówki a potem szlifowania. W praktyce po pierwszym nałożeniu i podszlifowaniu kładłem jeszcze miejscami drugi raz szpachlówkę aby zlikwidować nierówności. Na koniec oczywiście malowanie:
Dawca dla bonanzy ma niestety niewłaściwe czoło z tzw. ża
ją. Tutaj trzeba wypiłować i wstawić nowe drzwi (nietypowe jak na wagony PKP bo tylko z jednym skrzydłem i dużym oknem). Drzwi powstały z resztek wkładów okiennych z jakiegoś modelu budynku Kibri lub Vollmera:
Model przygotowany do malowania - bez okien i dachu i z zamaskowanymi wózkami, po malowaniu podkładem i ostateczną farbą:
Potem poskładanie, pomalowanie drobiazgów:
Żeby nie było wątpliwości co do rozmiarów:
Aby dokończyć dzieła będzie trzeba jeszcze pokombinować kalki z napisami. Model idealne nie są - trochę poniosło mnie z tą Jedynką - ma 10 przedziałów i powinna być Dwójką ale Marklin nie ma (chyba?) w ofercie wagonu do przeróbki z 9 przedziałami. No ale myślę, że będa kiedyś kolejne jako dwójki a może też kuszetka. Bonanza - pewnie też pojawią się dalsze - tamtym chyba wypiłuję jeszcze te trójkąty przy schodach przy drzwiach wejściowych - bonanzy nie mają tam takich "osłon" (tak jak mają ryflaki).
Na stronie Kalkomanie.com pojawiły się kalki do węglarek dla Zetki:
http://www.kalkomanie.com/kalkomanie-1/1...ct_id=1003