Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 12 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plan - moduły
Autor Wiadomość
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.092
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #17
RE: Plan - moduły
Pozwolę sobie wrócić do konsultacji w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego i powiązanych z nimi elementów infrastruktury. Na ten moment wygląda to tak:

[Obrazek: Modul_las_sygnalizacja.jpg]


Zaplanowane są 3 semafory:
Semafor nr 1 - zabezpiecza wjazd z linii drugorzędnej na linię główną po "zachodniej" stronie makiety
Semafor nr 2 - zabezpiecza wjazd z linii drugorzędnej na linię główną po "wschodniej" stronie makiety
Semafor nr 3 - zabezpiecza wjazd z ładowni na linię drugorzędną

Pytania
1. Czy potrzebny jest i w realu (niemieckim) powinien być semafor nr 3 czy takie sprawy "robiono ręcznie" - z wykorzystaniem zamków kluczowych na zwrotnicach i wykolejnic ? Mimo podpowiedzi ze strony Ernesta zaczynam mieć coraz więcej wątpliwości w tej sprawie.

2. Czy na linii głównej (pierwszorzędnej) powinny być jeszcze jakieś semafory lub inna sygnalizacja np. tarcze ostrzegawcze ? Po analizie różnych schematów dostępnych w necie zauważam że z reguły taka sytuacja, w której pojawia się odgałęzienie linii jest zabezpieczana semaforem od każdej strony, a przynajmniej od każdej strony z której ruch prowadzony jest "właściwym torem". U mnie ruch na wewnętrznym torze ma odbywać się od strony wschodniej do zachodniej - to zapewnia że pociąg, który wjedzie na linię boczną będzie mógł wepchnąć wagony na ładownię cofając się z przystanku osobowego. To sugerowałoby semafor także przed zachodnią zwrotnicą na linii głównej (Semafor 4) - a ponieważ wcześniej tor idzie w wykopie i jest ograniczona widoczność to pewnie i tarcza sygnałowa byłaby potrzebna. Oczywiście mógłby też być semafor zabezpieczający połączenie linii od wschodu (semafor 5). Wtedy wyglądałoby bardziej tak:


[Obrazek: makieta_z_end_las_sygnalizacja.jpg]

Sterowanie urządzeniami
3. Przyjmuję że semafor nr 2 i znajdująca się przy nim zwrotnica sterowane są z budynku PO (Posterunek odgałęźny to się chyba fachowo nazywa).
Czy jeśli obsługuje on tylko te dwa urządzenia (+ ew. semafor 5) to ma sens aby to była nastawnia piętrowa, czy raczej powinna to być niewielka parterowa budka ? Piętrowa ładnie by wyglądała w tym rozgałęzieniu torów ale może to przesada ?

4. Czy jeśli byłaby piętrowa nastawnia to błędem będzie umieszczenie naprężaczy, które wg tego co wyczytałem w piętrowych lokalizowane były na parterze w budynku w środku - ale czy zawsze ?

5. Semafory 1 i 3 oraz znajdujące się koło nich zwrotnice mają być obsługiwane (nastawiane) z budynku przystanku osobowego.
Czy to właściwe ?

6. Czy może jednak (szczególnie jeśli semafor 3 jest zbędny) ta zwrotnica na ładownię nastawiana raczej powinna być ręcznie ?

7. Czy semafor 1 (plus ew 4 i tarcza ostrzegawcza) i znajdująca się obok zwrotnica powinny być może obsługiwane z tego samego budyneczku, który ma być siedzibą dróżnika odpowiadającego za przejazd drogowy przez linię pierwszorzędną w lewym dolnym rogu ?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą na sensowne i właściwie zaplanowanie umiejscowienia naprężaczy i ew. dobór budynków.
19-03-2015 00:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Plan - moduły - Zdrada69 - 18-01-2015, 01:16
RE: Plan - moduły - Gloow - 18-01-2015, 12:26
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 18-01-2015, 23:05
RE: Plan - moduły - Gibon2 - 18-01-2015, 23:27
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 19-01-2015, 11:41
RE: Plan - moduły - Doktorek - 20-01-2015, 00:00
RE: Plan - moduły - Kaczor - 19-01-2015, 07:04
RE: Plan - moduły - Gloow - 19-01-2015, 09:22
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 23-01-2015, 11:21
RE: Plan - moduły - MisterZ - 24-01-2015, 01:40
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 25-01-2015, 12:43
RE: Plan - moduły - MisterZ - 25-01-2015, 17:13
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 10-02-2015, 18:33
RE: Plan - moduły - Ernieco - 11-02-2015, 11:44
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 12-02-2015, 08:53
RE: Plan - moduły - Ernieco - 12-02-2015, 17:15
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 19-03-2015 00:53
RE: Plan - moduły - Junior - 19-03-2015, 09:17
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 19-03-2015, 09:41
RE: Plan - moduły - Dudek - 20-04-2015, 22:01
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 21-04-2015, 18:01
RE: Plan - moduły - Dudek - 21-04-2015, 23:25
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 22-04-2015, 19:09
RE: Plan - moduły - Peter - 22-04-2015, 21:24
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 11-05-2015, 21:21
RE: Plan - moduły - AmadeoX - 11-05-2015, 22:22
RE: Plan - moduły - kalkulator - 11-05-2015, 22:38
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 11-05-2015, 22:47
RE: Plan - moduły - Dred - 23-01-2016, 23:33
RE: Plan - moduły - wilczeecho - 19-02-2016, 18:29
RE: Plan - moduły - Zdrada69 - 20-02-2016, 18:19



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Kontakt | Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS