Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: USA diesel-lokomotywy E8a.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wychodzi na to że zaczynam pierwszy z lokomotywami.
A więc moje cudeńko które sobie ostatnio sprawiłem Big Grin

[Obrazek: image.jpg]
W realu - inna kolorystyka niż w modelu.
Prototyp: 6-osiowa jednostka,
Zbudowany przez General Motors EMD E8a Amerykańskiego Railroad Company Pennsylvania Railroad.

[Obrazek: image.jpg][Obrazek: image.jpg]



Model: Marklin 88629 Lokomotywa spalinowa EMD E8a USA
Całkowite przeprojektowanie we współpracy z AZL.
Nowy silnik o wysokiej wydajności,
W refraktorach zastosowano ciepłe, białe LED-y.
Jak na tę skalę, dużo dopracowanych drobnych szczegółów.
Długość ze zderzakami około 96 mm.
Oczywiście Skala Z 1: 220 Smile
Kategoria - Lokomotywy spalinowe
Producent - Märklin
Numer kat. - 88629
Kolor - brązowy
Długość - 96 mm
Osie - 3 osie napędzane
Oświetlenie - Przednie reflektory
Epoka - III - 1945-1970
System zasilania - DC - DC
Cena - 219,95 EUR
Piękny szczegółowy opis. Brawo Smile Napisz kolego
ilu pinowe wejście jest na dekoder? Z opisu wnioskuję
że jest bez dekodera.
(04-12-2014 00:20)Jago napisał(a): [ -> ]....Napisz kolego ilu pinowe wejście jest na dekoder?...

Wejście 5-cio pinowe. Shy A pod spodem dla ciekawskich widok
kabiny w realu.

[Obrazek: Sep22_0007.jpg]
Dwa małe ALE

nie E8a tylko E8A.
i epoka się nie zgadza, za bardzo.

Pennsylvania Railroad w roku 1968 połaczyła się z "odwiecznym rywalem" New York Central, tworząc Penn Central.
Gdzieś tak kilka lat wcześniej, NYC zaczął malowac swoje lokomotywy na czarno, z drobnymi białymi elementami, a PC przejął w zasadzie ten kolor.

Na dokładkę ok. 1970 powstał AMTRAK, skupiający prawie wszystkie przewozy osobowe poszczególnych spółek (zazwyczaj ta część obrotu "towarem" przynosiła straty). Amtrak przejął od wielu spółek zarówno wagony jak i lokomotywy. Na początku był niezły kolorystyczny miszmasz - polecam przejrzenie zdjęć.

no i mamy:
oryginał
http://www.rrpicturearchives.net/showPic...id=4044142
PC z miszmaszem: http://www.rrpicturearchives.net/showPic...id=1433102 (już w czasach Amtrak)
w malowaniu Amtrak Phase 1: http://www.rrpicturearchives.net/showPic...id=2875872
w sąsiedztwie malowania Amtrak Pase II: http://www.rrpicturearchives.net/showPic...id=3177639
po przemalowaniu na Phase II i zmianie numeru bocznego: http://www.rrpicturearchives.net/showPic...id=2604028

p.s. te zdjęcia to cały czas ta sama lokomotywa ;-)
Zbudowana we wrześniu 1952, ostatnie zdjęcie z 1981 roku - nic się nie marnuje.

p.s.2 w modelu jest błąd, powinien mieć z przodu dwa reflektory


Aha...od jakiegoś czasu jeździ muzealna E8A w takim samym malowaniu, więc możemy nagiąć do V-VI epoki
(04-12-2014 17:56)Misiek napisał(a): [ -> ]Na dokładkę ok. 1970 powstał AMTRAK,

Gwoli ścisłości, 1970 Penn Central deklaruje upadłości z 431.000.000 dolarów strat. Było to największa porażka biznesu w historii Ameryki.
W 1971r. powstaje Amtrak, na bazie nacjonalizacji pociągów pasażerskich oraz związanego z nim ruchu w kraju.
(04-12-2014 17:56)Misiek napisał(a): [ -> ]p.s.2 w modelu jest błąd, powinien mieć z przodu dwa reflektory

Model jest jak najbardziej prawidłowy. Wszystkie lokomotywy z numerami od 5700 do 5900 wyglądały jak na fotkach,

[Obrazek: 1_E8_A_PRR_5703.jpg] [Obrazek: 2_Manhattan_Ltd_Golden_Tri5766.jpg] [Obrazek: 3_7387816260.jpg] [Obrazek: 4_E8_A5884_PRR.jpg]
(04-12-2014 17:56)Misiek napisał(a): [ -> ]Zbudowana we wrześniu 1952,

Omawiana lokomotywa powstała wcześniej. Według danych Pensylwania
od nr. 5700A-5716A, 5760A, 5769A, 5788A, 5799A, 5801A, 5810A, 5835A,
5839A, 5884A, 5899A, 5902A- 5905A lokomotywy te w ogólnej ilości 74 szt.
zostały zmontowane w od 1949-1952 roku.
Należy więc przyjąć, że chronologicznie omawiana lokomotywa powstała
1949 +/-1950. Shy

Nie wiem ile w tym prawdy, ale ponoć nr. 5700A się nie zachował.
1) pokazujecie numery z jednym reflektorem
PRR 5700 miała dwa, jako jedyna -> patrz pierwsze moje zdjęcie

2) zamówienie EMD dla E8A, m.in.PRR 5700
http://www.rrpicturearchives.net/orderLi...54&mfg=EMD

3) porażka PennCentral i kilku innych spółek spowodowała powstanie spółki Conrail. - "oficjalnie" w 1976 roku.
Conrail został podzielony miedzy CSX i NorfolkSouthern jakoś w 1999


No, a jak z wagonami to tej lokomotywy?
(04-12-2014 22:51)Misiek napisał(a): [ -> ]No, a jak z wagonami to tej lokomotywy?

Jeszcze się nie rozglądałem, ale może coś doradzisz.
To przymierzę się do składania kasy. Rolleyes
kilkunastowagonowy Broadway Limited ;-)
(04-12-2014 23:05)Misiek napisał(a): [ -> ]kilkunastowagonowy Broadway Limited ;-)

Niech mnie kto oświeci jak toto wygląda. W internecie
nic nie znalazłem do Zetuni. Confused
(05-12-2014 15:14)Elwisz napisał(a): [ -> ]Niech mnie kto oświeci jak toto wygląda. W internecie
nic nie znalazłem do Zetuni. Confused

Mniej więcej wygląda toto tak.Wink

[Obrazek: image.jpg]
A się temacik mojej lokomotywki ruszył. Dzięki za wszystkie
dodatkowe informacje. Smile
(04-12-2014 22:51)Misiek napisał(a): [ -> ]PRR 5700 miała dwa, jako jedyna -> patrz pierwsze moje zdjęcie

Zgadza, się tylko jedno, ale. Zdjęcie prezentuje wersje 5700 E1A.
Więc Ernest trochę namieszał swoją fotką przedstawiając inną
jednostkę niż model który zakupił. Wink
Wersja 5700 E8A była prototypem, pierwszym z całej serii z jednym reflektorem.
Zdjęcie jest źle podpisane. To nie jest E1A.
Przekierowanie