Na początek tabor rzeczny - mały porcik albo rzeka czy kanał nad którym przechodzi mostem linia kolejowe i tego typu klimaty:
Barka rzeczna (z ładunkiem węgla) - taka bez napędu do pchania przez statek typu pchacz. Model z żywicy - amerykańskiej firmy
Nansen Street Models kupiony na targach w Lipsku. Pomalowany, pobrudzony trochę zwaloryzowany - doszły liny cumownicze z wędkarskich przyponów.
Barka samobieżna tej samej firmy:
Barka samobieżna Artitec (już niestety nie znajduje się w katalogu tego producenta):
Bez dwóch zdań, barka Artitec prezentuje się najlepiej.
Jeśli miałbym robić coś z żeglugą transportową wybrałbym
właśnie powyższą firmę.
Tylko trzeba szukać wersji złożonej.
Jest/była wersja do składania ale wymagana jeszcze trochę pracy pilnikiem i grzałką - trafiłem na odlew kadłuba lekko wygięty.
Mojego Artitec'a składałem sam z zestawu
- faktycznie jest najdokładniej zrobiony. Jestem też zadowolony z tej barki bez napędu z węglem - wyglada na zużytą i fajnie pobrudzoną pyłem węglowym. Niestety na zdjęciu to słabo wychodzi bo wszystko ciemne
W promocji - rozległa amerykańska kolekcja statków w skali Z. Ceny niestety wysokie
http://nscaleships.com/z-scale-ship-index/
Sporo jest żaglowców - np Revella Cutty Sark - słynny kliper herbaciany - wg opisu idealnie 1:220
Super klimaty. Z zetką można szaleć
Wspaniale prezentuje się woda. W tych ujęciach wygląda niemal jak prawdziwa.
Miodzio dla moich spragnionych patrzałek
Świetne
Jedyna rzecz która szpeci fragment makiety na 1 zdjęciu to paskudna lampa PIKO. Brrr...
(15-11-2015 18:31)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]No to jeszcze trochę - w tym "drobiazg" morski
Piękna woda i klimaty stoczni. Co do małego jachtu, nie odnosicie wrażenia, że olinowanie z plecionej czarnej nitki jest zbyt grube?
(15-11-2015 19:05)Gibon2 napisał(a): [ -> ]Świetne Jedyna rzecz która szpeci fragment makiety na 1 zdjęciu to paskudna lampa PIKO. Brrr...
W Zetce PIKO ...???? To raczej Marklin ale pewien nie jestem.
(15-11-2015 19:11)Marcin napisał(a): [ -> ]Piękna woda i klimaty stoczni. Co do małego jachtu, nie odnosicie wrażenia, że olinowanie z plecionej czarnej nitki jest zbyt grube?
Olinowanie jest zbyt grube i nitka (tego typu szczególnie) nie jest optymalna. Oczywiście widać na zdjęciu w tym przybliżeniu więcej niż gołym okiem ..
Olinowanie na takim jachcie będzie miało w realu przekrój ok. 5mm w przypadku olinowania stałego zrobionego ze stalówek (sztag i wanty) - swoją drogą brakuje achtersztagu, który powinien iść z topu masztu na rufę. Lina z topu masztu do końca bomu (topenanta) byłaby liną syntetyczną (elastyczną) o grubości ok. 1 - 1,5 cm. Dla przypomnienia - 1 cm w naszej skali to 0,045 mm ...
Pewnie można spróbować to zrobić trochę dokładniej - używać miejscami cienkich drucików a jeśli chodzi o nitkę to powinna być taka, która się nie kłaczy i nie rozkręca - są takie nitki do zszywania od tyłu krawatów. Można też używać przyponów wędkarskich - dają efekt "skręconej liny", z tym, że takich lin nie stosuje się praktycznie przy żaglach. Na jachcie - można użyć jako cumy.
(15-11-2015 19:59)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]W Zetce PIKO ...???? To raczej Marklin ale pewien nie jestem.
Masz rację, odruchowo się zapędziłem to Marklin. Te ich firmy walą wszystko na jedno kopyto z oświetlenia.
Czasami, gdyby nie nazwa na pudełku, człowiek wszystko przypisałby do jednego producenta.
Mały projekcik waloryzacyjny (trochę sprowokowany):
Punkt wyjścia - modele Schuckertz:
Maszt powinien być w kolorze metalu
Kadłub - bordowy - na cześć pewnej Delphi którą miałem okazje popływać po Bałtyku o nazwie Euphoria. Na ten moment kadłub dostał pokrycie z teaku. Na dziobie kotwica (hak foto trawiony do wagonów - HO), na nadbudówce "handrelingi" (poręcze dla hamulcowego - foto trawione dla HO) no i same relingi też na jednej burcie są (relingi foto trawione do okrętów 1:200 - obniżone - skrócone do poziomu dla jachtu). Dodany flagsztok na rufie (drucik miedziany) i kolumna ze sterem (koło hamulcowe - foto trawione do HO) w kokpicie
ciąg dalszy nastąpi jak się zrobi (a to niestety może potrwać...)
(23-11-2015 23:31)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]...........ciąg dalszy nastąpi jak się zrobi (a to niestety może potrwać...)
Prace szkutnicze są zawsze pracochłonne
Portowa makieta z lotu ptaka: