Model Gagarina w Zetce nie jest produkowany seryjnie. To, że w kilku krajach demoludów był wykorzystywany daje szansę na coś małoseryjnego. W DDR ta lokomotywa nosiła oznaczenie V200 i obecnie pojawiła się w wersji testowej jako produkt na Shapeways.
Punktem wyjścia jest projekt:
a pierwszy wydruk próbny wygląda tak:
Podstawowe założenie w konstrukcji skorupy to jak widać to, że jedno czoło jest pełne - bez możliwości instalacji sprzęgu, który będzie tylko z jednego krańca lokomotywy.
Podjęte zostały rozmowy, które mają doprowadzić do tego, że powstanie też wersja PKP - czyli ST44. Myślę, że nie powinno to potrwać długo
Códo
Czyj dół jest wykorzystany?
Czacha dymi
Szkoda tylko braku trzech osi.
Byłby ideał.
Wydruki skorupy już u mnie...
Zamówione zostały dwa - jeden z materiału FUD a jeden FXD.
Poczekają trochę na podwozie i malowanie ale ... już je lubię.
(22-12-2016 08:36)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Wydruki skorupy już u mnie...
Zamówione zostały dwa - jeden z materiału FUD a jeden FXD.
Poczekają trochę na podwozie i malowanie ale ... już je lubię.
Jestem laikiem w świecie 3D, więc moje pytana. Oprócz przezroczystości
to jakie są szczególne różnice między materiałami?
Podstawowa to trochę różna jakość wydruku wynikająca z różnej grubości pojedynczej drukowanej warstwy (to w mikronach jest - nie pamiętam dokładnie ale jeden to chyba kilkanaście mikronów a drugi dwadzieścia kilka). Chcę zobaczyć czy i jaka różnica wyjdzie na juz gotowym i pomalowanym modelu.
Jakie podwozie pasuje pod tego Gagarka?
(25-12-2016 14:22)wilczeecho napisał(a): [ -> ]Jakie podwozie pasuje pod tego Gagarka?
Podobno BR110. Czekam właśnie na swój egzemplarz i potwierdzę.
Po pomalowaniu podkładem jasnoszarym Tamiya:
Widać różnicę w jakości wydruku w materiale FUD (26 Euro) i FXD (33 Euro)
No ta górna buda kiepsko wygląda na telefinie. Dolna dużo lepiej.
(10-01-2017 12:13)pado napisał(a): [ -> ]No ta górna buda kiepsko wygląda na telefinie. Dolna dużo lepiej.
Pokazuję właśnie po to byśmy wiedzieli czy warto wydawać 20% więcej za wydruki z lepszego materiału.
Wygląda to przerażająco
czy to da się jakoś wygładzić? Jeśli tak to czym?
(10-01-2017 19:34)Junior napisał(a): [ -> ]Wygląda to przerażająco czy to da się jakoś wygładzić? Jeśli tak to czym?
Materiały 3D da się szlifować np. papierem ściernym. Podstawowy problem polega na tym, że niektóre powierzchnie nie są płaskie - np. mają jakieś ryflowanie czy też inny detal. Obok szlifowania metodą wygładzania powierzchni jest też "skrobanie" starym ostrzem - tyle że trzeba to delikatnie robić. Zobaczymy - może coś się da jeszcze poprawić.
Wniosek podstawowy - lepiej wybierać Frosted Extreme Detail (FXD).
Ja tam nie jestem "przerażony" - raczej traktuję to jako wyzwanie do pracy. Trzeba szukać różnych rozwiązań jak chce się mieć PKP. Inna sprawa, że ja popełniłem błąd i przy czyszczeniu przykleiło mi się trochę resztek trawki elektrostatycznej czy innych paprochów na co nie zwróciłem uwagi przed psiknięciem podkładem. To na tym etapie to też psuje efekt.
Budy trochę poszlifowałem i poszły do mojego nowego nabytku - myjki ultradźwiękowej. Wygląda to myślę trochę lepiej. Inspiracyjnie znalazłem sobie na początek coś takiego:
No to czekam na dalsze efekty pracy przy modelu.
Malowanie Gagara 1:1 takie mocno klasyczne i chyba nawet łatwe do zrobienia
(13-03-2017 10:10)pado napisał(a): [ -> ]No to czekam na dalsze efekty pracy przy modelu.
Malowanie Gagara 1:1 takie mocno klasyczne i chyba nawet łatwe do zrobienia
No właśnie dlatego został wybrany. Dodatkowo ten egzemplarz w takim malowaniu jeździ także teraz albo niedawno tak jeździł więc okres w którym można go podczepić do składu będzie dość elastyczny.
No to jedziemy z tym Gagarinem.
Wydruk pomalowany i dodane:
- szyby z Clearfixa
- hak na jednym czole
- węże na jednym czole
- zderzaki - charakterystyczny kształt dla tego egzemplarza - niby prostokątne ale od góry półkoliste - to niestety słabo widać na tych fotkach. Zderzaki robione metodą zaproponowaną przez Szymona - szpilka + izolacja z kabla. Łepek szpilki szlifowany narzędziem typu Dremel.