08-04-2017, 18:54
Dotychczasowe prace nad polonizacją taboru skłaniają do założenia takiego wątku. Jeśli chodzi o wagony to są dwie podstawowe drobi do polonizacji: przemalowanie całego istniejącego wagonu wielkoseryjnego (czego kilka przykładów już pokazywałem) oraz wykorzystanie podwozia wraz z układem jezdnym i tylko wykonanie góry wagonu w wersji polskiej. Do tego drugiego celu dysponujemy kilkoma podwoziami standardowymi jakie ma Marklin i w oparciu o które produkuje swoje wagony.
Najpopularniejszym jest chyba podwozie do wagonów towarowych dwuosiowych (kryte, platformy, chłodnie, węglarki, kontenerowe):
Wymiary istotne wyglądają następująco:
Przeliczając w skali to wychodzi:
Długość całkowita ze zderzakami: 11900
Długość ładunkowa: 10600
Rozstaw osi: 6600
Myślę, że z pewna tolerancją to podwozie może stanowić bazę dla węglarek 2W, 3W czy 9W - choć w każdym przypadku wagon będzie trochę przeskalowany i zbyt długi.
Najpopularniejszym jest chyba podwozie do wagonów towarowych dwuosiowych (kryte, platformy, chłodnie, węglarki, kontenerowe):
Wymiary istotne wyglądają następująco:
Przeliczając w skali to wychodzi:
Długość całkowita ze zderzakami: 11900
Długość ładunkowa: 10600
Rozstaw osi: 6600
Myślę, że z pewna tolerancją to podwozie może stanowić bazę dla węglarek 2W, 3W czy 9W - choć w każdym przypadku wagon będzie trochę przeskalowany i zbyt długi.