(26-12-2017 13:16)pado napisał(a): [ -> ]Kutwa Pawleto jest genialny skład. Co to za wagony pomalowałeś? Silberlingi i co? Wiem że mają mało wspólnego z naszymi....ale wyglądają rewelacyjnie.
Bonanzy faktycznie są przerabiane z Silberingów ale uwaga: to musi być wagon pierwszej klasy - wtedy generalnie logika wyglądu zgadza się - w części środkowej jest wtedy 5 okien.
Co do pozostałych to 2 klasa to wagony pociągu dalekobieżnego DB z epoki III/IV - to bardzo tanie wagony - czasem da się kupić na e-bayu nawet lekko poniżej 10 EURO. Na naszą dwójkę wziąłem niemiecką jedynkę - ma 10 okien przedziałowych i ogólnym układem pasuje na typ 111A.
1 klasa wymagała większej pracy. Generalnie punktem odniesienia polskim był wagon typu 112Ad. Ten ma 9 przedziałów i aby go wykonać wykorzystałem także niemiecki wagon z pociągu dalekobieżnego wyższej klasy (malowanie kremowo-bordowe - też chyba to była 1 klasa). Tutaj było więcej pracy bo niemiecki wagon na fartuch osłaniający armaturę zamocowaną pod podłogą. Fartuch trzeba usunąć - trochę cięcia i szlifowania. Żółty pasek przy dachu na jedynce to maskowanie i malowanie farbą.
No i bardzo ważna rzecz dla każdego z tych wagonów - ich polonizacja wymaga także pracy nad dachem. Niemieckie mają te dachy zaokrąglone w sposób zupełnie u nas nie występujący. Uzyskanie dachu o kształtach jak w naszych wagonach wymagało zeszlifowania farby na końcu, odpowiedniego użycia szpachlówki modelarskiej i następnie porządnego szlifowania. Na tyle na ile to było możliwe starałem się także przybliżyć układ wywietrzników do występującego na tych wagonach - ale to było tylko usunięcie nadmiarowych - jeśli taka sytuacja występowała. Z tego co pamiętam na niemieckich wagonach są też dachy z różnymi układami wywietrzników - więc może w tym drzemią jakieś szanse na możliwie polski układ - choć może to wymagać wykorzystania części z dwóch różnych wagonów. Temat do ew. zgłębienia poprzez obserwację i inwentaryzację różnych modeli oryginalnych.
A ja dodałem na dachu pomosty z trawionki
Przypadkiem bawiąc się wagonem 8650 odkryłem....że zderzaki od tej węglarki ładnie spasują do SP47
[
attachment=1527]
(06-02-2018 11:10)pado napisał(a): [ -> ]Przypadkiem bawiąc się wagonem 8650 odkryłem....że zderzaki od tej węglarki ładnie spasują do SP47
Tu pomału robi się manufaktura
Koledzy może wspólnie otwórzcie jakąś firmę z produkcją Zetki ?
Osobiście jestem za...
(06-02-2018 11:10)pado napisał(a): [ -> ]Przypadkiem bawiąc się wagonem 8650 odkryłem....że zderzaki od tej węglarki ładnie spasują do SP47
Koledzy chylę czoła dla waszych pomysłów i wykonania
Ale po co manufakturę zakładać? Ona już jest i ciągle coś kombinuje na swoje potrzeby
(06-02-2018 15:58)pado napisał(a): [ -> ]Ale po co manufakturę zakładać? Ona już jest i ciągle coś kombinuje na swoje potrzeby
Święta racja !
SP47-001 żółta mordka: dostała oznaczenia, została oszklona i zabezpieczona lakierem. Gotowa !
Cudo...jestem dumny z siebie i z Ciebie
(08-02-2018 19:53)pado napisał(a): [ -> ]Cudo...jestem dumny z siebie i z Ciebie
A ja się zakochałem w tej ślicznotce
A mi się zamarzyła cała zielona - jeszcze jej do końca brakuje ...
Jak już Ci pisałem.....wstyd mi
Powoli prace ruszają do przodu. Zamówiłem poprawiony wydruk 3d pod wersję PKP CARGO. Na starym wydruku robię testy doboru odpowiednio jasnego koloru pod bazowy kolor. Nie jestem przekonany że odcień hataki jest odpowiedni
[
attachment=1617]
(07-03-2018 20:50)pado napisał(a): [ -> ]Powoli prace ruszają do przodu. Zamówiłem poprawiony wydruk 3d pod wersję PKP CARGO. Na starym wydruku robię testy doboru odpowiednio jasnego koloru pod bazowy kolor. Nie jestem przekonany że odcień hataki jest odpowiedni
SP47, PKP Cargo?
Co do kolorów, to recepta Telewizora na niebieski PKP Cargo brzmiała Ral 5010 +10% białego. Przy czym to padło w kontekście malowania wagonów.
No tak mi wygląda na to że jednak farba Ral 5010 od Hataka prezentuje się najlepiej
Lokomotywa w tym malowaniu to będzie takie Train Fiction... ale jak tylko powstanie w tym malowaniu, będzie mi sprawiała dużo radości
Ja tam Szymona namawiam aby oznakował jako SU46 to zamiast "Train Fiction" będzie "train fiction"...
Bo ostatnia SP47 nie jeździ już od roku ok 1997. Nie miały szansy przez to być w barwach PKP CARGo, jednak osobiście uważam że barwy PKP CARGO są świetnie zrobione i model SP47 zasługuje aby je dostać. Na pewno będzie się dobrze prezentował z niebieskim taborem Cargo.
Wszak to miał być taki nasz rodzimy konkurent dla Ludmiły, szkoda że nie udało się go wyprodukować w wielu egzemplarzach i że czynne wersje nie poruszają się dziś po torach.
a "train fiction" bo może także udawać SU46 która jest krótsza...
No SU 46 sobie próbnie zrobiłem
Szukam dobrego koloru i wygląda na to że barwy Hataki są ok
Przyjdzie wydruk 3D pod budę PKP CARGO to będę dział. Tak czy siak jakkolwiek jej nie pomaluję i nie oznaczę to będzie to TRAIN FICTION
[
attachment=1624]
[
attachment=1625]
Z racji że mi wstyd że Zdrada ma swoją ja ruszam z budową swoich dwu sp47. Jedna będzie zielono-zielona, a druga w barwach pkp cargo. Jeszcze nie niebieska...ale już uzbrojona w żaluzje.
[
attachment=1653]
Liczę że obie budy powstaną przed nadejściem wagonów osobowych.
Kalki robił mi kolega na moje zlecenie. Jak potrzebujesz 1 kpl to daj znać. Coś się znajdzie.