Wagon dostepny prawie wszędzie na świecie. Wagon tak pospolity że aż wstyd a tu sie okazuje że idealnie się nadaje na nasze polskie makiety...
Aby przerobić model co potrzeba ??
- wagon
[attachment=1462]
- spray matowy brazowy (Ideaspray)
- spray przeźroczysty błyszczący akrylowy (Ideaspray)
- sprawy przeźroczysty matowy akrylowy (Troton)
- kalki
- skalpel
- papier ścierny
i około 1,5 godziny. Dosłownie tyle czasu mu zajęło przerobienie tego wagonu
Kolejność była taka
1. Czyszczenie dachu
2. Zmycie napisów
3. Pomalowanie brązowym sprayem wagonu
4. pomalowanie z pędzla na czarno miejsc pod oznaczenie w narożnikach
5. Nałożenie bezbarwnego lakieru błyszczącego z puszki
6. Nałożenie kalek
7. Nałożenie bezbarwnego lakieru błyszczącego z puszki
8. Nałożenie bezbarwnego matowego lakieru z puszki na wszystkie 3 wagony widoczne na foto.
Powstają kolejne dwie sztuki tego wagonu
Tym razem oba malowane sprayami IDEA SPRAY ale dwa różne kolory
(24-02-2018 20:43)pado napisał(a): [ -> ]Powstają kolejne dwie sztuki tego wagonu Tym razem oba malowane spreyami IDEA SPRAY ale dwa różne kolory
Mam nadzieję że je niebawem skończysz bym mógł ocenić kolory. Ja akurat tylko jednego wymaczam w celeanlux (zmywacz do sidolux). Więcej nie będę przerabiał gdyż kalki są tylko pod jeden numer. Jak coś zepsuję to mam zawsze zapas bananowców.
No to chwilke musisz poczekać
Własnie ukończyłem brudzić kopciucha swojego - czyli Ludmiłkę
Ten gładki dach to właśnie szpachla plus szlifowanie? Papierem o jakim ziarnie taki efekt uzyskam?
Z tego co tu w wątku zamieszczałeś, rozumiem, że poszerzałeś rozstęp w oryginalnych schodkach przy drzwiach?
Jacku, z podwoziem i schodami nic nie robię. Tamta fotka to przykład budy jakiej użyłem do budowy....czyli wersji najtańszej żółtej.
Model rozebrałem. Dach zeszlifowałem z ryfli papierem ściernym ok 260, a potem drobnym. Papier mam naklejony na klocek drewniany bo tak łatwiej płaską powierzchnię uzyskać. Po zeszlifowaniu do mycia i do malowania brązowymi Ideami.
Nic w tym modelu nie szlifowałem.....
(24-02-2018 22:08)Jacenty napisał(a): [ -> ]Mam nadzieję że je niebawem skończysz bym mógł ocenić kolory. Ja akurat tylko jednego wymaczam w celeanlux (zmywacz do sidolux). Więcej nie będę przerabiał gdyż kalki są tylko pod jeden numer. Jak coś zepsuję to mam zawsze zapas bananowców.
Mnie się zdaje, że kalka od Andrzeja Brylskiego ma 3 albo 4 różne numery inwentarzowe ...
Tak jest. Kalka od Andrzeja ma 3 numery boczne....
Na dioramie prezentują się bardzo fajnie
. Brudzenie też moim zdaniem jest dobre. Mnie chyba najbardziej do gustu przypadł ten lekko pobrudzony biały.
A tak wyglądało to w realu ....
(08-03-2018 07:18)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Mnie chyba najbardziej do gustu przypadł ten lekko pobrudzony biały.
Szymon a napisałbyś jak uzyskałeś efekt tego białego przybrudzenia? Pigment? Pastele? Jak coś takiego zrobić?
Jacku zastosowałem biały puder oraz fixatywę do nich z firmy Mig.
Kolejność była taka:
1. Mycie i malowanie wagonu na brąz.
2. Lakier błys bezbarwny.
3. Kalki.
4. Lakier błysk bezbarwny.
5. Wash.
6. Lakier bezbarwny mat
7. Puder i fixatywa
8. Potem znów lakier matowh....ale tego już nie trzeba dawać.