04-08-2019, 17:30
Colpo
05-08-2019, 13:07
(04-08-2019 17:30)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Polecam wpis z 5 lipca. Cena ... 499Euro
https://www.facebook.com/Zmodelltrains/
Takie informacyjne uzupełnienie postu Zdrada69, czyli z naszego na Polski
Cześć przyjaciele,
Chciałbym pokazać wam mój następny model - Zmodell 99197 - Siemens ES64F4 (znany również jako DB BR 189) w schemacie lakierniczym PKP Cargo. Lokomotywa jest oznaczona jako seria EU45 w Polsce. Polski PKP Cargo jest jednym z głównych kolejowych przewoźników towarowych w Europie. Po wyprodukowaniu zestawu wagonów gondolowych PKP Cargo EANOS (Zmodell 92542) chciałem wykonać dla nich odpowiednią lokomotywę. Model oparty na sztuce Märklin. Lokomotywa 88195 wyposażona w nowy silnik bezrdzeniowy. Oto kilka najważniejszych informacji:
- W pełni odtworzone prototypowe litery na bokach, kabinach i dolnej części metalowej ramy. Zastosowano w tym celu kolorowy druk przemysłowy utwardzany promieniami UV i
tampondruk. Oznacza to, że nie ma tutaj naklejek, a jedynie bezpośredni druk na powierzchni;
- prototypowo pomalowane pantografy;
- Trawione i malowane tarcze hamulcowe produkowane również przeze mnie.
Model jest obecnie tylko w wersji analogowej. Możliwe jest zainstalowanie w nim małych dekoderów, takich jak Doehler & Haass DH05C. Czekam jednak na dedykowane rozwiązanie VELMO dla lokomotyw z nowymi silnikami bezrdzeniowymi.
To najbardziej złożony schemat malowania, jaki kiedykolwiek stworzyłem. Ma 6 oddzielnych warstw lakieru - jasnoniebieski, ciemnoniebieski, czarny, szary (na dach), srebrny (na kratki dachowe, poręcze i klamki) i wapno. Prace związane z maskowaniem trwały bardzo długo i wymagały wielu wysiłków. Maskowanie i malowanie elementów wapiennych stało się najbardziej złożonym etapem tego procesu.
Prototyp z życia: