Na podłączonych modułach według norm FREMO wraz z torowiskiem znajdują się zwrotnice, rzecz oczywista.
Proszę mi jednak wyjaśnić w jaki sposób powinny być podłączone, aby nie występowało zwarcie podczas
przełożenia zwrotnicy? Proszę o jakiś schemat lub rysunek poglądowy.
(13-08-2019 20:07)Wiko napisał(a): [ -> ]Na podłączonych modułach według norm FREMO wraz z torowiskiem znajdują się zwrotnice, rzecz oczywista.
Proszę mi jednak wyjaśnić w jaki sposób powinny być podłączone, aby nie występowało zwarcie podczas
przełożenia zwrotnicy? Proszę o jakiś schemat lub rysunek poglądowy.
Dokładnie i fachowo rozjazdy a nie zwrotnice.
Jakie zwrotnice chcesz montować - jakiej firmy. W skali Z większość z nas korzysta z Marklinów - tam nie ma problemu decyzyjnego w tym zakresie - rozjazdy wpięte są normalnie w torowisko a ich konstrukcja zapewnia właściwą polaryzację.
(13-08-2019 20:30)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Dokładnie i fachowo rozjazdy a nie zwrotnice.
Jakie zwrotnice chcesz montować - jakiej firmy. W skali Z większość z nas korzysta z Marklinów - tam nie ma problemu decyzyjnego w tym zakresie - rozjazdy wpięte są normalnie w torowisko a ich konstrukcja zapewnia właściwą polaryzację.
Przepraszam za niefachowe słownictwo, ale jak wspomniałem w powitaniu, poznajmy się. Temat dla mnie świeży i nauka przede mną
A więc jeśli korzystacie z Marklinów również takich użyję bazując na waszym doświadczeniu. Rozumiem że sterowanie analogowe czy cyfrowe nie ma wpływu na polaryzację? Czy wymienione rozjazdy mają wyjścia do podania sygnałów zwrotnych na semafory w zależności od przełożenia lewo lub prawo?
Jestem TT-kowiczem ale z tego co mi wiadomo to zwrotnice są różnie skonstruowane, jednak wszystkie cechuje wspólny mianownik. Im dłuższy rozjazd tym pewniejsze że polaryzację samej krzyżownicy trzeba będzie zasilić z zewnątrz. Natomiast żadna nie posiada informacji zwrotnej. Aby zgrać napęd z semaforem należy zamontować napęd do rozjazdu który po pierwsze ma wyjście na polaryzację krzyżownicy, po drugie musi posiadać wyjścia na informację pozycyjną. Wszystko da się oczywiście zastąpić samoróbkami. Podsumowując, to co chcesz uzyskać jako zautomatyzowane zależy od napędu, a nie samej zwrotnicy.
(15-09-2019 19:26)Marcin PT napisał(a): [ -> ]Jestem TT-kowiczem ale z tego co mi wiadomo to zwrotnice są różnie skonstruowane, jednak wszystkie cechuje wspólny mianownik. Im dłuższy rozjazd tym pewniejsze że polaryzację samej krzyżownicy trzeba będzie zasilić z zewnątrz. Natomiast żadna nie posiada informacji zwrotnej. Aby zgrać napęd z semaforem należy zamontować napęd do rozjazdu który po pierwsze ma wyjście na polaryzację krzyżownicy, po drugie musi posiadać wyjścia na informację pozycyjną. Wszystko da się oczywiście zastąpić samoróbkami. Podsumowując, to co chcesz uzyskać jako zautomatyzowane zależy od napędu, a nie samej zwrotnicy.
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz