Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Märklin czy Rokuhan ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Nie wiem czy pytanie już kiedyś padło? Jeśli tak proszę o linka.
Jakiego producenta tory polecacie? Märklina czy Rokuhana?
(28-06-2020 13:03)Wolf napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy pytanie już kiedyś padło? Jeśli tak proszę o linka.
Jakiego producenta tory polecacie? Märklina czy Rokuhana?

Jacku, walnąłeś pytanie z grubej rury. To już musi odpowiedzieć, ktoś kto miał doświadczenie i styczność z torami obydwu producentów. luz
(28-06-2020 13:03)Wolf napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy pytanie już kiedyś padło? Jeśli tak proszę o linka.
Jakiego producenta tory polecacie? Märklina czy Rokuhana?

Podstawowa rzecz jest taka, że tory Rokuhana są z gotową podsypką z plastiku - dość obrzydliwą do zamaskowania a Marklina bez. W obu systemach wiele torów ma dwie opcje - z podkładami drewnianymi oraz z betonowymi. Moim zdaniem Marklin jest w związku z tym trochę bardziej elastyczny w planowaniu i trochę bardziej realistyczny. Marklin ma dłuższe flexy - 66cm. W Rokuhanie w rozjazdach napędy ukryte są podsypce i niewidoczne a w Marklinie masz boczne brzydlistwa - jak chcesz się pozbyć to oczywiście możliwe ale jest robota z wycinaniem + dodatkowo kupujesz do zamontowania napęd podrozjazdowy...

Jeśli chcesz rozkładać i składać torowisko - raczej Rokuhan.

Jakie masz plany ?

No i dla jasności są jeszcze tory (ograniczony asortyment) Peco oraz amerykańskie Atlas i MTL.
(28-06-2020 15:05)Zdrada69 napisał(a): [ -> ].............Jakie masz plany ?

No i dla jasności są jeszcze tory (ograniczony asortyment) Peco oraz amerykańskie Atlas i MTL.

Przeglądałem tematy,forum. Moje zainteresowanie, mocno, wzbudził temat Zacznij od małego Post dotyczący mikromodułów - dioramek. Pomysł godny rozważenia i wykonania. Osobiście użyłbym polecanych torów Märklina lub Peco. Wydłużając odpowiednio dioramę o długość w/w flexy. Lub dzieląc go idealnie na pół. Tworząc tym samym jakiś tam standard, przystosowany do danej długości toru. I co najważniejsze nie marnując materiału. luz

[Obrazek: 777.jpg]
(30-06-2020 09:30)Wolf napisał(a): [ -> ]Przeglądałem tematy,forum. Moje zainteresowanie, mocno, wzbudził temat Zacznij od małego Post dotyczący mikromodułów - dioramek. Pomysł godny rozważenia i wykonania. Osobiście użyłbym polecanych torów Märklina lub Peco. Wydłużając odpowiednio dioramę o długość w/w flexy. Lub dzieląc go idealnie na pół. Tworząc tym samym jakiś tam standard, przystosowany do danej długości toru. I co najważniejsze nie marnując materiału. luz

Przy takim pomyśle to może jednak właśnie Rokuhan jest najlepszym rozwiązaniem - łatwo się te tory spinają i rozpinają z użyciem firmowych pinów. Jak można zauważyć na zaprezentowanym zdjęciu Niemcy którzy spinają się takimi modułami korzystają właśnie z firmowych torów Rokuhana a moduł ma 220mm. Gdzieś trzeba poszukać tylko w jakiej odległości od krawędzi modułu jest ten tor usytuowany.
Znalazlem takie cos.
[Obrazek: Anleitung-Brettchen.jpg]
(30-06-2020 18:11)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Przy takim pomyśle to może jednak właśnie Rokuhan jest najlepszym rozwiązaniem.........

Jestem tradycjonalistom, a Rkuhan wybitnie odrzuca mnie sztuczną podsypką Dodgy
Więc...., muszę oscylować między innym wyborem.
Sztuczna podsypkę można pokryć lepszym szutrem.
(03-07-2020 13:16)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Sztuczna podsypkę można pokryć lepszym szutrem.

Można, ale wygląda bardzo nienaturalnie luz
(03-07-2020 13:16)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Sztuczna podsypkę można pokryć lepszym szutrem.

Zapewne dobry pomysł, wolałby jednak sam zrobić nasyp. Planuję wykonać na korku. Miałem taki w TT i sprawdzał się znakomicie. Shy
Przekierowanie