Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Operacja Pm3
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tym razem na warsztat idzie dość stary parowóz Marklina w otulinie aerodynamicznej - BR03-1077 który chce przerobić na Pm2. Czeka on na to od dawna i nawet mam już gotowe kalki. W linku można znaleźć trochę zdjęć oryginalnego parowozu:
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php...&par=pm3-5
Skorupa dawcy wygląda tak:

[Obrazek: IMG-6369.jpg]

Jak widać będzie trochę cięcia (Dremel z tarczą tnącą) bo w Polsce były pozdejmowane dolne otuliny aerodynamiczne. Początek pracy:
[Obrazek: IMG-6370.jpg]

I poobcinany z obu stron oraz od przodu:
[Obrazek: IMG-6372.jpg] [Obrazek: IMG-6373.jpg]

Farba schodzi dość łatwo:

[Obrazek: IMG-6374.jpg]
No to dalszy ciąg prac. Oczyszczona buda i posadowiona na podwoziu. Jak widać podwozie jest bardzo uproszczone - w szczególności układ napędowy - bo wszystko było schowane pod obudową.

[Obrazek: IMG-6377.jpg]

Do obudowy pododawane trochę elementów - blaszki na których będą osadzone zbiorniki sprężonego powietrza (one same zrobione i się suszą po lewej stronie), sprężarka

[Obrazek: IMG-6382.jpg]

Ponowne osadzenie na oryginalne podwozie:
[Obrazek: IMG-6384.jpg]

i pewne olśnienie - a może jednak należy użyć nowszego podwozia od BR03 (klasycznej) - znacznie bogatszy układ napędowy, no i znacznie lepszy silnik modelu (już dzwonkowy). Cała zabawa będzie droższa ale ... chyba warto zrobić takiego składaka:

[Obrazek: IMG-6385.jpg]
Obudowa (po drobnej korekcie i usunięciu powtarzającego się elementu w układzie biegowym i dodanego do mnie pod otuliną została osadzona na podwoziu. Płyty maskujące do przymocowania zbiorników powietrza zostały dołem podcięte na rogach co znacząco poprawia ich wygląd.

[Obrazek: IMG-6388.jpg]

Także tender, który ma być zgodnie z tym co najczęściej występowało na PKP, pozbawiony dolnych fartuchów musi być składakiem ze starego i nowego modelu. Jak widać elementy idealnie pasują na zamianę (oczywiście po odcięciu dolnej części tendra z otuliną aerodynamiczną.

[Obrazek: IMG-6391.jpg] [Obrazek: IMG-6392.jpg]

Dalsze prace nad tendrem:
A- likwidacja części zasuw komory na węgiel, które też były demontowane na PKP
B - przygotowanie do wykonania nadstawek "drewnianych" na bok komory tendra
C- przygotowanie czołownicy wraz z elementem mocującym do ramy podwozia (ręcznie wykonany element z profili plastikowych

[Obrazek: IMG-6393.jpg]

Wózki tendra przed:

[Obrazek: IMG-6395.jpg]

i po działaniach związanych z naniesieniem śladów eksploatacji, sprężyny dodatkowo pomalowane kolorem czarno-oleistym.

[Obrazek: IMG-6394.jpg]
Tender poskładany, okalkowany i wyposażony w detale oraz węgiel

[Obrazek: IMG-6404.jpg] [Obrazek: IMG-6405.jpg]

Czołownica zamontowana razem ze zderzakami i światłami

[Obrazek: IMG-6399.jpg] [Obrazek: IMG-6400.jpg]
Taki drobiazg.
http://www.rainer-tielke-modellbau.de ma szybki do tego modelu.
Znajdziesz je w kategorii Artikel zum Fahrzeugumbau za 2 Euro.

[Obrazek: DSC00105-2.jpg] [Obrazek: DSC00106.jpg]
(11-04-2021 20:23)sebek1974 napisał(a): [ -> ]Taki drobiazg.
http://www.rainer-tielke-modellbau.de ma szybki do tego modelu.
Znajdziesz je w kategorii Artikel zum Fahrzeugumbau za 2 Euro.

Dziękuję za informację. Myślałem o zrobieniu tych szybek ale z ClearFixa.
Sama lokomotywa też prawie gotowa. Jeszcze chyba trzeba wstawić okno:

[Obrazek: IMG-6401.jpg] [Obrazek: IMG-6403.jpg]

Cały zestaw - pewnie jeszcze drobna patyna na górną część mnie czeka

[Obrazek: IMG-6407.jpg]
(13-04-2021 07:34)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Sama lokomotywa też prawie gotowa. Jeszcze chyba trzeba wstawić okno:
Cały zestaw - pewnie jeszcze drobna patyna na górną część mnie czeka

Balsam na moje stare oczy Big Grin pięknie Ci to wyszło Shy
(06-04-2021 13:15)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Tym razem na warsztat idzie dość stary parowóz Marklina w otulinie aerodynamicznej - BR03-1077 który chce przerobić na Pm2.......

Jaki jest całościowy koszt takiej przeróbki, począwszy od parowozu dawcy a skończywszy finalnie z malowaniem i naklejkami?
(21-04-2021 14:00)Mario napisał(a): [ -> ]Jaki jest całościowy koszt takiej przeróbki, począwszy od parowozu dawcy a skończywszy finalnie z malowaniem i naklejkami?

To nie jest tania zabawa niestety. Potrzebne są dwa modele:
BR03 - dawca podwozi i napędu - model z obecnej oferty Marklina - 230 EURO + 16 EURO przesyłka:
https://www.1zu220-shop.de/Maerklin/Loko...37182.html

Stary Marklin BR03 - wersja z otuliną - na e-bay (8890, 88861, 8886) - obecnie w opcji Kup teraz 150-180 EURO + wysyłka

Zderzaki - 4,8 EURO - koszty przesyłki już uwzględnione;
https://www.1zu220-shop.de/Maerklin/Ersa...40547.html

Kalki - mogę zrobić jak ktoś chce - 20 PLN za komplet.
Ja użyłem jeszcze sprężarki z innego modelu - raczej trudno to dostać - może trzeba czesać e-baya

Do tego 10-15 godzin pracy
Mozna sobie zamowic tez pojedyncze czesci na http://www.ersatzteile-1zu220.de do tego projektu, trocha taniej wychodzi. Na przyklad sama skorupa za 45,95 euro i tender za 49,95 euro. Maja tez bufory i inne czesci zamienne.
[Obrazek: 20200610-MG-8154.jpg]

[Obrazek: 20200610-MG-8155.jpg]
Przekierowanie