06-04-2021, 13:15
Tym razem na warsztat idzie dość stary parowóz Marklina w otulinie aerodynamicznej - BR03-1077 który chce przerobić na Pm2. Czeka on na to od dawna i nawet mam już gotowe kalki. W linku można znaleźć trochę zdjęć oryginalnego parowozu:
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php...&par=pm3-5
Skorupa dawcy wygląda tak:
Jak widać będzie trochę cięcia (Dremel z tarczą tnącą) bo w Polsce były pozdejmowane dolne otuliny aerodynamiczne. Początek pracy:
I poobcinany z obu stron oraz od przodu:
Farba schodzi dość łatwo:
No to dalszy ciąg prac. Oczyszczona buda i posadowiona na podwoziu. Jak widać podwozie jest bardzo uproszczone - w szczególności układ napędowy - bo wszystko było schowane pod obudową.
Do obudowy pododawane trochę elementów - blaszki na których będą osadzone zbiorniki sprężonego powietrza (one same zrobione i się suszą po lewej stronie), sprężarka
Ponowne osadzenie na oryginalne podwozie:
i pewne olśnienie - a może jednak należy użyć nowszego podwozia od BR03 (klasycznej) - znacznie bogatszy układ napędowy, no i znacznie lepszy silnik modelu (już dzwonkowy). Cała zabawa będzie droższa ale ... chyba warto zrobić takiego składaka:
Obudowa (po drobnej korekcie i usunięciu powtarzającego się elementu w układzie biegowym i dodanego do mnie pod otuliną została osadzona na podwoziu. Płyty maskujące do przymocowania zbiorników powietrza zostały dołem podcięte na rogach co znacząco poprawia ich wygląd.
Także tender, który ma być zgodnie z tym co najczęściej występowało na PKP, pozbawiony dolnych fartuchów musi być składakiem ze starego i nowego modelu. Jak widać elementy idealnie pasują na zamianę (oczywiście po odcięciu dolnej części tendra z otuliną aerodynamiczną.
Dalsze prace nad tendrem:
A- likwidacja części zasuw komory na węgiel, które też były demontowane na PKP
B - przygotowanie do wykonania nadstawek "drewnianych" na bok komory tendra
C- przygotowanie czołownicy wraz z elementem mocującym do ramy podwozia (ręcznie wykonany element z profili plastikowych
Wózki tendra przed:
i po działaniach związanych z naniesieniem śladów eksploatacji, sprężyny dodatkowo pomalowane kolorem czarno-oleistym.
Tender poskładany, okalkowany i wyposażony w detale oraz węgiel
Czołownica zamontowana razem ze zderzakami i światłami
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php...&par=pm3-5
Skorupa dawcy wygląda tak:
Jak widać będzie trochę cięcia (Dremel z tarczą tnącą) bo w Polsce były pozdejmowane dolne otuliny aerodynamiczne. Początek pracy:
I poobcinany z obu stron oraz od przodu:
Farba schodzi dość łatwo:
No to dalszy ciąg prac. Oczyszczona buda i posadowiona na podwoziu. Jak widać podwozie jest bardzo uproszczone - w szczególności układ napędowy - bo wszystko było schowane pod obudową.
Do obudowy pododawane trochę elementów - blaszki na których będą osadzone zbiorniki sprężonego powietrza (one same zrobione i się suszą po lewej stronie), sprężarka
Ponowne osadzenie na oryginalne podwozie:
i pewne olśnienie - a może jednak należy użyć nowszego podwozia od BR03 (klasycznej) - znacznie bogatszy układ napędowy, no i znacznie lepszy silnik modelu (już dzwonkowy). Cała zabawa będzie droższa ale ... chyba warto zrobić takiego składaka:
Obudowa (po drobnej korekcie i usunięciu powtarzającego się elementu w układzie biegowym i dodanego do mnie pod otuliną została osadzona na podwoziu. Płyty maskujące do przymocowania zbiorników powietrza zostały dołem podcięte na rogach co znacząco poprawia ich wygląd.
Także tender, który ma być zgodnie z tym co najczęściej występowało na PKP, pozbawiony dolnych fartuchów musi być składakiem ze starego i nowego modelu. Jak widać elementy idealnie pasują na zamianę (oczywiście po odcięciu dolnej części tendra z otuliną aerodynamiczną.
Dalsze prace nad tendrem:
A- likwidacja części zasuw komory na węgiel, które też były demontowane na PKP
B - przygotowanie do wykonania nadstawek "drewnianych" na bok komory tendra
C- przygotowanie czołownicy wraz z elementem mocującym do ramy podwozia (ręcznie wykonany element z profili plastikowych
Wózki tendra przed:
i po działaniach związanych z naniesieniem śladów eksploatacji, sprężyny dodatkowo pomalowane kolorem czarno-oleistym.
Tender poskładany, okalkowany i wyposażony w detale oraz węgiel
Czołownica zamontowana razem ze zderzakami i światłami