17-01-2013, 20:08
Stron: 1 2
18-01-2013, 11:54
zamieszczam link do strony trasy kolejowej wrocław-zgorzelec, gdyby ktoś chciał zrobić sobie jakiś przystanek/stację i duma nad torowiskiem to tu trochę tego jest, po prawej stronie są roczniki wykonanych planów, wystarczy kliknąć i ukazuje się plan, zaznaczone są jakie rozjazdy [zwykłe, angliki, obrotnice itd] i sygnalizacja! wystarczy jeszcze zdj poglądowe stacyjki i można zbudować już sobie moduł w oparciu o orginał
na głównej stronie jest masa innych linii kolejowych z okolic jeleniej góry
http://www.jelenia.rail.pl/Linie_kolejow...ec/274.htm
na głównej stronie jest masa innych linii kolejowych z okolic jeleniej góry
http://www.jelenia.rail.pl/Linie_kolejow...ec/274.htm
18-01-2013, 12:13
18-01-2013, 22:34
Stacja Parczew – jedyna stacja kolejowa na terenie Parczewa, aktualnie nieobsługująca ruchu osobowego. Otwarta w 1898r.
Planuje się wznowienie połączenia między Lublinem a Łukowem. Stacja służy jedynie jako punkt przerzutowo-kontrolny na linii Łuków – Lublin. Stacja posiada jedną wysepkę teoretycznie dla podróżnych, co daje trzy perony. Peron 1 przylega do budynku stacji, natomiast peron 2 jest osadzony na wysepce. Dodatkowo na torze 1 (najbliższym budynku stacji w kierunku Łukowa) jest podniesiony peron, który służył kiedyś do ładowania bydła. Obecnie stację można uważać za nieczynną, jest na niej tylko niezbędny personel, który obsługuje sygnalizację świetlną i szlabany na przejazdach kolejowych. Stacja posiada 5 torów, a 2 z nich przylegają do peronów – tor 1 do peronu 1 i 2, tor 2 peronu 2. Tory 2 i 3 służą do przejazdów pociągów towarowych. Najczęściej jednak ze względów technicznych wybierany jest tor 3. Dodatkowo istnieje hipotetyczny tor 4, jednak jego zachwaszczenie uniemożliwia bezkolizyjne przejechanie składu. Tor 5 służy jako bocznica. Dodatkowo przy torze 5 znajduje się miejsce do załadunku towarów do ciężarówek i przyczep.
Mam już lekko przygotowany plan pod budowe modułu tej stacji ale w N-ce może kiedyś i w Z-ce
Planuje się wznowienie połączenia między Lublinem a Łukowem. Stacja służy jedynie jako punkt przerzutowo-kontrolny na linii Łuków – Lublin. Stacja posiada jedną wysepkę teoretycznie dla podróżnych, co daje trzy perony. Peron 1 przylega do budynku stacji, natomiast peron 2 jest osadzony na wysepce. Dodatkowo na torze 1 (najbliższym budynku stacji w kierunku Łukowa) jest podniesiony peron, który służył kiedyś do ładowania bydła. Obecnie stację można uważać za nieczynną, jest na niej tylko niezbędny personel, który obsługuje sygnalizację świetlną i szlabany na przejazdach kolejowych. Stacja posiada 5 torów, a 2 z nich przylegają do peronów – tor 1 do peronu 1 i 2, tor 2 peronu 2. Tory 2 i 3 służą do przejazdów pociągów towarowych. Najczęściej jednak ze względów technicznych wybierany jest tor 3. Dodatkowo istnieje hipotetyczny tor 4, jednak jego zachwaszczenie uniemożliwia bezkolizyjne przejechanie składu. Tor 5 służy jako bocznica. Dodatkowo przy torze 5 znajduje się miejsce do załadunku towarów do ciężarówek i przyczep.
Mam już lekko przygotowany plan pod budowe modułu tej stacji ale w N-ce może kiedyś i w Z-ce
19-01-2013, 13:56
Fajna stacyjka, też bym się pokusił o wykonanie takiej.
21-01-2013, 14:32
Dworzec w Ciechanowie wybudowano w 1877 r. razem z tzw. "koleją nadwiślańską" (od Gdańska do Kowla).
Linia ta, jako jedyna na ziemiach polskich, miała konsekwentnie realizowane budowle drewniane wg.wzorców
rosyjskich. Po II WŚ budynek dworca gruntownie przebudowano. (zachowały się tylko obiekty towarzyszące)
Z drewnianych piętrowych dworców możemy dziś podziwiać tylko dworzec kolejowy w Gąsocinie - identyczny
jak ten w Ciechanowie.
Dworzec pod koniec XIX wieku:
II wojna światowa. Na dworcu napis "Zichenau":
Dziś niestety nie ma czego podziwiać. PKP szykuje remont,
ale nie ma szans na przywrócenie wcześniejszego wyglądu.
Moje plany to model w TT (i może w Z) w epoce I-III
Linia ta, jako jedyna na ziemiach polskich, miała konsekwentnie realizowane budowle drewniane wg.wzorców
rosyjskich. Po II WŚ budynek dworca gruntownie przebudowano. (zachowały się tylko obiekty towarzyszące)
Z drewnianych piętrowych dworców możemy dziś podziwiać tylko dworzec kolejowy w Gąsocinie - identyczny
jak ten w Ciechanowie.
Dworzec pod koniec XIX wieku:
II wojna światowa. Na dworcu napis "Zichenau":
Dziś niestety nie ma czego podziwiać. PKP szykuje remont,
ale nie ma szans na przywrócenie wcześniejszego wyglądu.
Moje plany to model w TT (i może w Z) w epoce I-III
23-01-2013, 13:02
Coś rodzinnego wstawię
Budowę kolei Kaliskiej zakończono 1903 r. Linia biegła od Warszawy
poprzez Łódź, Pabianice, Zduńską Wolę, Sieradz, przecinając ważny
okręg przemysłowy Kongresówki.
Budynek dworca kolejowego powstał w 1905, w trzy lata po wybudowaniu
szlaku kolejowego.
Nowa forma dworca wybitnie mi nie odpowiada.
Budowę kolei Kaliskiej zakończono 1903 r. Linia biegła od Warszawy
poprzez Łódź, Pabianice, Zduńską Wolę, Sieradz, przecinając ważny
okręg przemysłowy Kongresówki.
Budynek dworca kolejowego powstał w 1905, w trzy lata po wybudowaniu
szlaku kolejowego.
Nowa forma dworca wybitnie mi nie odpowiada.
23-01-2013, 14:03
23-01-2013, 21:17
Bardzo podobny do ciechanowskiego, nawet w tym samym roku oddany.
24-01-2013, 18:01
(23-01-2013 14:03)PePe napisał(a): [ -> ]Coś z moich okolic. Drewniany dworzec kolejowy w Minkowicach,
Bardzo klimatyczna stacja. Warta stworzenia modelu.
11-08-2013, 08:28
11-08-2013, 16:59
(11-08-2013 08:28)KroppeK84 napisał(a): [ -> ]też fajny .. nawet duży i klimatyczny .. :] Cesky Tesin
Ładny, przydałaby się jeszcze fotka od strony peronów.
11-08-2013, 17:38
07-08-2015, 11:04
15-08-2015, 17:38
(07-08-2015 11:04)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Poznań Wola - ciekawe wykończenie żółtą cegłą i ... ciekawe konstrukcje na dachu aby był dostęp do kominów
Bardzo klimatycznie. Kocham takie stare stacyjki
13-12-2018, 01:13
13-12-2018, 01:18
07-05-2019, 22:15
11-05-2019, 19:37
12-05-2019, 00:13
(11-05-2019 19:37)sebek1974 napisał(a): [ -> ]A tu po. Pieknie sie presentuje.
Szkoda, że nie wszystkim dworcom jest dane tak ładnie wyglądać.
Stron: 1 2