Operacja Tkt3-1 - Wersja do druku +- Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 (https://forum.trybunaly.eu) +-- Dział: Główny (/forumdisplay.php?fid=1) +--- Dział: Tabor (/forumdisplay.php?fid=3) +---- Dział: Lokomotywy (/forumdisplay.php?fid=70) +---- Wątek: Operacja Tkt3-1 (/showthread.php?tid=727) |
Operacja Tkt3-1 - Zdrada69 - 13-04-2020 11:04 Oko1-11 jeszcze czeka w kolejce a ja wziąłem na warsztat Br86 do przerobienia na Tkt3. Zakres obejmował likwidację górnych reflektorów - zarówno z przodu jak i z tyłu parowozu. O ile tył to prostsza operacja to z przodu skończyło to się wersją lokomotywy z płaskimi drzwiami dymnicy - tam trzeba jeszcze zeszlifować wypust na numer inwentarzowy. W obu przypadkach otwory trzeba zaślepić. W Polsce te tendrzaki miały najczęściej podniesioną poprzez dodanie desek skrzynię węglową. Poniżej - w trakcie pracy nad tym detalem wykonanym z profili z polistyrenu: Potem kładzenie kalek (jeszcze stare zapasy od śp. Andrzeja Brylskiego) i weathering - dość mocny jak przystało na tak wyeksploatowaną serię: Parowóz powinien być na czele pociągu - krótkiego bo składającego się z dwóch wagonów jakie równolegle ukończyłem. |