Operacja Tender - część I
Jak napisałem - pozostaję przy Ty-911 - ze wszystkimi kompromisami jakie z tego będą wynikały.
Wilczeecho - zarówno 29 jak i 911 pod drzwiami kotła z przodu maja taką konstrukcję z blachy (stopień aby był łatwiejszy dostęp do środka ?). Mnie to przypomina śliniaczek" dla niemowlaka
.
Kaczor - dzięki za propozycję - odezwę się na priv.
Postanowiłem pracę zacząć od prostszego jak mi się wydaje kawałka - czyli tendra.
Pierwszy etap to analiza tego co jest do zrobienia: co chcę a czego nie chcę lub nie podejmuję się robić. Pomocne będą fotki - oryginału i modelu.
Podstawowe zidentyfikowane różnice:
A: "Przewód" (?) na tylnej ścianie skrzyni węglowej
B: reflektory - w modelu - na powierzchni tylnej skrzynki, w realu - od góry (no i większe)
C: drabinka: w modelu tylko po jednej stronie, w realu - po obu stronach - ponadto w modelu na tylnej ścianie "od czoła", w realu "na boku" tylnej skrzyni
D: W realu - wgłębienie w skrzyni wodnej (na całej długości skrzyni wodnej aż do skrzyni węglowej).
Ponadto w realu też dodatkowe poręcze (czerwone) i mechanizm do otwierania wlewów do skrzyni wodnej.
Decyzje:
Robić A, B, C. Nie robić D - nie czuję się na siłach a ponadto ... w praktyce czasami zamieniano tendry a wiele tendrów wannowych PKP tego wgłębienia nie miało. Wg opisu jaki znalazłem to wgłębienie wiązało się z faktem instalacji na tendrze kabiny-budki "konduktorskiej".
Nie będę też na pewno robił mechanizmu otwierania wlewu do skrzyni wodnej. Czy będę próbował zrobić jakieś poręcze - pozostawiam jako kwestię jeszcze otwartą.
No to bierzemy się za robotę z tendrem, który praktycznie w całości wykonany jest z plastiku. Pierwszy etap to demontaż kół:
.
Koła zostały pomalowane. Bylem przekonany, że powinny być czerwone jak w lokomotywie ale analiza fotografii pokazała, że jednak nie - chociaż mają białe obręcze.
Zmiany nad tyle tendra:
Odcięcie i zeszlifowanie plastikowych schodków i reflektorów.
Zamontowanie nowych schodków, reflektorów wyżej zrobionych z rurek oraz przewód na tylnej ścianie skrzyni węglowej: