Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 22 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tabor zdatny do "spolszczenia"
Autor Wiadomość
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #129
RE: Tabor zdatny do "spolszczenia"
(26-12-2017 21:00)Jacenty napisał(a):  Z tymi cysternami Zans/Zacns, 6 spawów, to sprawa wygląda tak, że można je użyć bez żadnych modyfikacji. Na "dużym" forum w wątku o polskich cysternach po 2001 roku znalazłem zdjęcia dokładnie takich cystern robione w Polsce. One były bez żadnego logo polskiego operatora. Cysterny Lotosu, z logo tego operatora, które obecni jeżdżą to cysterny również o oznaczeniu Zans ale mają tylko 4 spawy i mają inne wymiary. Takich modeli niestety w zetce nie ma.

Przeglądając wątek, w którym Paweł pisał o swojej konwersji Eanosa, zwróciłem uwagę na to, że istniejące Eanosy Marklina można użyć praktycznie bez przeróbek. Ewentualna różnica to elementy pod ramą wagonu ale ilość słupków jest zgodna z niektórymi eanosami PKP Cargo
Dodam również, że jeśli Roco w H0 dobrało właściwe oznaczenia do takiego właśnie eanosa, to można odczytać ze zdjęć modeli wszelkie numery potrzebne do zrobienia kalek. Najbardziej moim zdaniem pasowałyby Eanosy od Freudenreich ale ich cena to jakiś kosmos. Widzę obecnie na ebayu set 4 wagonów za 1000zł plus prawie 200 zł opłat celnych za import. Wyjdzie 300zł za wagon Sad

Jeśli chodzi o Markliny węglarki - to trzeba jednak zwrócić uwagę jakie to są modele. Marklin ma dwie formy - starszą, na której występują dwa słupki pomiędzy drzwiami na środku oraz brak jest słupków między drzwiami a końcem wagonu. U nas taki układ niemal nie występował - wg atlasu wagonów towarowych miał go typ R552V (ale tam ściany nie były chyba całkiem proste) czy typ 404W - eksperymentalny - wyprodukowano 2 sztuki. Ja właśnie z tych wagonów robiłem konwersje. Węglarki o których pisze Jecenty to nowa forma Marklina - ma pewnie ze 2-3 lata. Modele jeszcze dość rzadki i drogie. Oczywiście FF jest jeszcze lepiej wykonany ale naprawdę wiele kosztuje. Porównanie fotograficzne obu wagonów było na tej stronie: http://forum.trybunaly.eu/showthread.php?tid=388&page=2

Cysterny - 6 spawów (?) obręczy (?) - w Polsce wyprodukowane to typ 450R i jak pokazuje fotka z katalogu Terczyńskiego jeździły z jak najbardziej polskim logiem DEC. 4 obręcze (na pewno nie spawy) to typ 445R a bez obręczy 452R. Oczywiście przyjmuję ogólny wygląd i układ wagonu bo wszystkie różniły się między sobą długością. Akceptując te uproszczenia dałoby się zrobić wszystkie trzy - przy czym dla 4 obręczy pewnie trzeba istniejące całkiem zeszlifować i dać nowe ze względu na lokalizację. Oczywiście podpowiedź by przeszukać wątek na dużym forum słuszna (no tylko ten czas i zaczęte różne projekty modelarskie które warto także domykać nie zawsze pozwalają).
26-12-2017 23:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Tabor zdatny do "spolszczenia" - Zdrada69 - 26-12-2017 23:56



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 33 gości

Kontakt | Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS