Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 22 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tabor zdatny do "spolszczenia"
Autor Wiadomość
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #144
RE: Tabor zdatny do "spolszczenia"
(29-12-2017 17:29)Jacenty napisał(a):  
(28-12-2017 23:39)Zdrada69 napisał(a):  Rozstaw czopów skrętu 60,2 czyli 13240 - i tu zgodnie z przewidywaniami jest problem (ale on występuje praktycznie w każdym modelu Marklina ze względu na konstrukcję sprzęgu "w skrzynce" ze sprężynką) - powinno być 14860.


A jest jakiś sposób na to? Inne sprzęgi? Zakładam, że sprzęgi MTL nie polepszą sytuacji. Czyli w grę by wchodziły te cudne sprzęgi railexa ale jakoś nie wyobrażam sobie sprzęgania wagonów pęsetą a z tego co widziałem na rysunku z ebaya, to bez pęsety ani rusz...


Dla wagonów 4 osiowych jest alternatywa logiczna w postaci instalacji sprzęgu nie w oparciu o skrzynkę na wózku ale jako element osadzony na osi wózka i poruszający się oddzielnie i niezależnie względem wózka. Coś takiego mam w wydrukowanym na Shapeways Bohunie. Ponieważ jest on generalnie po pracach malarskich a ja zrobiłem sobie testowe tory dla mojego ZNTK to niedługo zobaczymy jak to dział.. Inne rozwiązanie to także dla czteroosiowych rezygnacja ze sprężynki i sprzęg (hak) jako integralna i trwała część zaraz za wózkiem - przymocowana na sztywno do jego ramy.
06-01-2018 10:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Tabor zdatny do "spolszczenia" - Zdrada69 - 06-01-2018 10:26



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 42 gości

Kontakt | Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS