(09-02-2019 09:26)Rysiek_Zet napisał(a): Witam ponownie
Na razie stoję z budową makiety ze względów zdrowotnych i finansowych.
Mam natomiast pytanie techniczne.
Jak zwiększyć tarcie między kołami lokomotywy i torami - szczególnie na rampie podjazdowej - występuje problem z wciąganiem wagonów jeśli w składzie jest więcej niż 5-6. Koła lokomotywy ślizgają się po torach.
Obudowy lokomotyw Marklina coraz cześciej są wytwarzane z plastiku, (wcześniej było sporo modeli o obudowie metalowej - nawet w zestawach startowych), przez co są lekkie i mają stosunkową niską siłę ciągu.
Czy ktoś miał podobnym problemem i wie jak go rozwiązać.
Może da się jakoś zwiekszyć chropowatość na szynie lub coś w tym stylu.
Pozdrawiam
W większych lokomotywach bywają gumki przyczepnościowe na kołach ale w Zetce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Zwiększanie chropowatości torów oznacza niszczenie główni szyny i problemy z odbiorem prądu (brud, korozja) - zdecydowanie odradzam takie działanie. Być może opcją jest dociążenie lokomotywy - pewnie trochę miejsca się znajdzie. Oczywiście lepiej walczyć z przyczyną ale stromości podjazdu już pewnie nie przebudujesz. Pytanie też czy wagony nie należą do mocno ciężkich ? To cecha np. talbotów z których można spróbować usunąć jeden z ciężarków.