Modelarstwo kolejowe wielkości  Z -1:220
Operacja Tkt3-1 - Wersja do druku

+- Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 (https://forum.trybunaly.eu)
+-- Dział: Główny (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Tabor (/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Dział: Lokomotywy (/forumdisplay.php?fid=70)
+---- Wątek: Operacja Tkt3-1 (/showthread.php?tid=727)



Operacja Tkt3-1 - Zdrada69 - 13-04-2020 11:04

Oko1-11 jeszcze czeka w kolejce a ja wziąłem na warsztat Br86 do przerobienia na Tkt3.

Zakres obejmował likwidację górnych reflektorów - zarówno z przodu jak i z tyłu parowozu. O ile tył to prostsza operacja to z przodu skończyło to się wersją lokomotywy z płaskimi drzwiami dymnicy - tam trzeba jeszcze zeszlifować wypust na numer inwentarzowy. W obu przypadkach otwory trzeba zaślepić.

W Polsce te tendrzaki miały najczęściej podniesioną poprzez dodanie desek skrzynię węglową. Poniżej - w trakcie pracy nad tym detalem wykonanym z profili z polistyrenu:

[Obrazek: IMG-3798.jpg]

Potem kładzenie kalek (jeszcze stare zapasy od śp. Andrzeja Brylskiego) i weathering - dość mocny jak przystało na tak wyeksploatowaną serię:

[Obrazek: IMG-3802.jpg] [Obrazek: IMG-3804.jpg]

Parowóz powinien być na czele pociągu - krótkiego bo składającego się z dwóch wagonów jakie równolegle ukończyłem.

[Obrazek: IMG-3799.jpg]