Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operacja Pm3
Autor Wiadomość
Zdrada69 Offline
Admin Junior
******

Liczba postów: 2.088
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 29
Post: #1
Operacja Pm3
Tym razem na warsztat idzie dość stary parowóz Marklina w otulinie aerodynamicznej - BR03-1077 który chce przerobić na Pm2. Czeka on na to od dawna i nawet mam już gotowe kalki. W linku można znaleźć trochę zdjęć oryginalnego parowozu:
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php...&par=pm3-5
Skorupa dawcy wygląda tak:

[Obrazek: IMG-6369.jpg]

Jak widać będzie trochę cięcia (Dremel z tarczą tnącą) bo w Polsce były pozdejmowane dolne otuliny aerodynamiczne. Początek pracy:
[Obrazek: IMG-6370.jpg]

I poobcinany z obu stron oraz od przodu:
[Obrazek: IMG-6372.jpg] [Obrazek: IMG-6373.jpg]

Farba schodzi dość łatwo:

[Obrazek: IMG-6374.jpg]
No to dalszy ciąg prac. Oczyszczona buda i posadowiona na podwoziu. Jak widać podwozie jest bardzo uproszczone - w szczególności układ napędowy - bo wszystko było schowane pod obudową.

[Obrazek: IMG-6377.jpg]

Do obudowy pododawane trochę elementów - blaszki na których będą osadzone zbiorniki sprężonego powietrza (one same zrobione i się suszą po lewej stronie), sprężarka

[Obrazek: IMG-6382.jpg]

Ponowne osadzenie na oryginalne podwozie:
[Obrazek: IMG-6384.jpg]

i pewne olśnienie - a może jednak należy użyć nowszego podwozia od BR03 (klasycznej) - znacznie bogatszy układ napędowy, no i znacznie lepszy silnik modelu (już dzwonkowy). Cała zabawa będzie droższa ale ... chyba warto zrobić takiego składaka:

[Obrazek: IMG-6385.jpg]
Obudowa (po drobnej korekcie i usunięciu powtarzającego się elementu w układzie biegowym i dodanego do mnie pod otuliną została osadzona na podwoziu. Płyty maskujące do przymocowania zbiorników powietrza zostały dołem podcięte na rogach co znacząco poprawia ich wygląd.

[Obrazek: IMG-6388.jpg]

Także tender, który ma być zgodnie z tym co najczęściej występowało na PKP, pozbawiony dolnych fartuchów musi być składakiem ze starego i nowego modelu. Jak widać elementy idealnie pasują na zamianę (oczywiście po odcięciu dolnej części tendra z otuliną aerodynamiczną.

[Obrazek: IMG-6391.jpg] [Obrazek: IMG-6392.jpg]

Dalsze prace nad tendrem:
A- likwidacja części zasuw komory na węgiel, które też były demontowane na PKP
B - przygotowanie do wykonania nadstawek "drewnianych" na bok komory tendra
C- przygotowanie czołownicy wraz z elementem mocującym do ramy podwozia (ręcznie wykonany element z profili plastikowych

[Obrazek: IMG-6393.jpg]

Wózki tendra przed:

[Obrazek: IMG-6395.jpg]

i po działaniach związanych z naniesieniem śladów eksploatacji, sprężyny dodatkowo pomalowane kolorem czarno-oleistym.

[Obrazek: IMG-6394.jpg]
Tender poskładany, okalkowany i wyposażony w detale oraz węgiel

[Obrazek: IMG-6404.jpg] [Obrazek: IMG-6405.jpg]

Czołownica zamontowana razem ze zderzakami i światłami

[Obrazek: IMG-6399.jpg] [Obrazek: IMG-6400.jpg]
06-04-2021 13:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Advertisement
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Operacja Pm3 - Zdrada69 - 06-04-2021 13:15
RE: Operacja Pm3 - sebek1974 - 11-04-2021, 20:23
RE: Operacja Pm3 - Zdrada69 - 12-04-2021, 06:52
RE: Operacja Pm3 - Mario - 21-04-2021, 14:00
RE: Operacja Pm3 - Zdrada69 - 22-04-2021, 06:11
RE: Operacja Pm3 - sebek1974 - 23-04-2021, 20:31



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220 | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS