(06-01-2018 23:28)pado napisał(a): Dobrze wiedzieć jak jest składana chłodnia przez Marklina
To nie jest chłodnia typowa - to kryty - na dłuższym podwoziu. Normalne chłodnie najczęściej występujące w piwnych malowaniach są na podwoziu takim jak bananowce (krótszym) i trzeba je odcinać
Zanim będzie konstrukcja musi być trochę destrukcji...
Z podwozia trzeba usunąć pomost hamulcowy i barierkę - tego nie ma na wagonie prawdziwym. Nie da sie tego zrobić bezboleśnie bo ten element wykonany jest z tego samego kawałka metalu który użyty jest do zamknięcia gniazda sprzęgu:
Dolny pokład będzie zrobiony z płytki plastikowej pokrytej dla lepszego wyglądu blacha ryflowana (przeskalowana oczywiście) Abera:
Górny pomost powstanie z dwóch górnych pomostów Marklina - tak by zyskać większą długość oraz wykorzystując fakt, że ten element jest niesymetryczny - dwie dłuższe części posłużą nam do zrobienia pomostu. Na początek jednak dałem 3 blaszki które mają trzymać ze sobą równolegle obie części pomostu gdyż po jego przecięciu tylko z jednej strony pozostanie element łączący:
Rozcinamy pomost:
Powtarzamy operację i podstawa do wykonania pomostu jest gotowa:
Kolejny etap to zespolenie dwóch części górnego pomostu - na naszych wagonach to nie tylko "szyny" pod koła ale pełna powierzchnia. Ponieważ i tak warstwa "konstrukcyjna" będzie zakryta na górze to wykonana została z dwóch profili plastikowych o odpowiedniej grubości i szerokości.
Obie części pomostu zespolone
Trzy bazowe elementy konstrukcji przygotowane:
Górny pomost będzie znacznie bardziej widoczny więc trzeba pokryć go blachą ryflowaną pociętą na wąskie paseczki:
I gotowe: