07-04-2018, 22:01
07-04-2018, 23:02
A drabinka to z.... .abera - trawionki do statków?
08-04-2018, 07:12
Drabinka to z jakiejś "Z" blaszki z różnymi drabinami - także ogrodowymi z Niemiec przywieziona.
Po kawałku malowane ... teraz kalek trzeba. Tyle, że jedna lokomotywa nie dała rady:
https://www.youtube.com/watch?v=flXmTcxq...e=youtu.be
Znalezione na Shapeways:
https://www.shapeways.com/product/UHPSB6...li=ostatus
To wagon jaki był używany na PKP - ma swoje modele w HO:
https://www.dcc24.eu/node/874/294
https://www.dcc24.eu/node/874/300
Po pomalowaniu wyszedł tak:
Kalki trzeba dorobić i będzie.
Kolejny efekt poszukiwań na Shapeways - wagon francuski ale posiadający sporo wspólnych cech konstrukcyjnych z polskim typem 23K.
Podstawowe różnice:
- wagon jest zauważalnie zbyt krótki
- przestrzeń pomiędzy 2 a 3 słupkiem od ściany bocznej powinna być tak samo szeroka jak przestrzeń między 1 a 2 słupkiem i między 3 a 4. W tej przestrzeni powinna być także poprzeczka po przekątnej.
Napisałem do projektanta - ciekawe czy będzie chciał przerobić ...
Ciekawie rozwiązana jest skrzynka sprzęgu - takiego sposobu montażu na piny jeszcze nie widziałem.
Po kawałku malowane ... teraz kalek trzeba. Tyle, że jedna lokomotywa nie dała rady:
https://www.youtube.com/watch?v=flXmTcxq...e=youtu.be
Znalezione na Shapeways:
https://www.shapeways.com/product/UHPSB6...li=ostatus
To wagon jaki był używany na PKP - ma swoje modele w HO:
https://www.dcc24.eu/node/874/294
https://www.dcc24.eu/node/874/300
Po pomalowaniu wyszedł tak:
Kalki trzeba dorobić i będzie.
Kolejny efekt poszukiwań na Shapeways - wagon francuski ale posiadający sporo wspólnych cech konstrukcyjnych z polskim typem 23K.
Podstawowe różnice:
- wagon jest zauważalnie zbyt krótki
- przestrzeń pomiędzy 2 a 3 słupkiem od ściany bocznej powinna być tak samo szeroka jak przestrzeń między 1 a 2 słupkiem i między 3 a 4. W tej przestrzeni powinna być także poprzeczka po przekątnej.
Napisałem do projektanta - ciekawe czy będzie chciał przerobić ...
Ciekawie rozwiązana jest skrzynka sprzęgu - takiego sposobu montażu na piny jeszcze nie widziałem.
23-08-2018, 21:43
Zastanawia mie tylko po co Ci ludzie bazują na podwoziach z wydruku, zamiast dostosować pudło do dostępnych podwozi.... najlepiej tych najtańszych jakie są w chłodni/cysternie. Dokładnie tak jak ja zrobiłem w przypadku węglarki Es
Ten wagon widac gołym okiem że coś jest nie halo z proporcjami i to jest wielka porażka :/
Ten wagon widac gołym okiem że coś jest nie halo z proporcjami i to jest wielka porażka :/
23-08-2018, 21:57
(23-08-2018 21:43)pado napisał(a): [ -> ]Zastanawia mie tylko po co Ci ludzie bazują na podwoziach z wydruku, zamiast dostosować pudło do dostępnych podwozi.... najlepiej tych najtańszych jakie są w chłodni/cysternie. Dokładnie tak jak ja zrobiłem w przypadku węglarki Es
Ten wagon widac gołym okiem że coś jest nie halo z proporcjami i to jest wielka porażka :/
Proporcje są mocno nie takie na starcie bo to model jakiegoś francuskiego wagonu z lat 20-tych.
Co do podwozia - nie wszyscy doszli do tak dobrych wniosków konstrukcyjnych jak Ty.
25-08-2018, 11:49
(23-08-2018 21:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Co do podwozia - nie wszyscy doszli do tak dobrych wniosków konstrukcyjnych jak Ty.
Szkoda... bo to by bardzo uatrakcyjniło budowę modeli w tej skali, a do tego właściwości jezdne są rewelacyjne. Jakoś w układ jezdny z wydruku 3D kompletnie nie wierzę.
25-08-2018, 12:32
(25-08-2018 11:49)pado napisał(a): [ -> ]Szkoda... bo to by bardzo uatrakcyjniło budowę modeli w tej skali, a do tego właściwości jezdne są rewelacyjne. Jakoś w układ jezdny z wydruku 3D kompletnie nie wierzę.
Jakby co - trzeba się komunikować z tymi co projektują i może sprzedawać pomysły na zagranicznych forach skali Z. Ja postaram się pokazać Twoja węglarkę dwuosiową nad którą pracuję w tej technologii także poza Polską.
25-08-2018, 15:34
Jasne że trzeba.... tylko na wszystko trzeba mieć czas i umiejętności językowe
25-08-2018, 21:23
(25-08-2018 11:49)pado napisał(a): [ -> ]Szkoda... bo to by bardzo uatrakcyjniło budowę modeli w tej skali, a do tego właściwości jezdne są rewelacyjne. Jakoś w układ jezdny z wydruku 3D kompletnie nie wierzę.
Szymon, prawie jakbyś chciał powiedzieć, że Twoje wózki są do dupy. Wózki zrobiłeś i z tego co pisałeś, po poprawkach jeżdżą całkiem całkiem. Układ jezdny z wydruku ma to do siebie, że poza kołami dostajesz kompletny model. Nie musisz szukać dokupywać dawców.
25-08-2018, 22:47
Moje wózki są ok i nie mam im nic do zarzucenia.... ale wiem ile czasu i pieniędzy poszło na ich opracowanie.
W przypadku wagonów 2 osiowych to uważam że nie ma sensu robić układu podwozia z wydruku 3d, bo zakładam że na tle seryjnego od Marklina i tak wyjdzie blado.
Ale moja ocena jest subiektywna, i może wynika to z tego że ja model chce opracować do końca dobrze - na takiej zasadzie aby działał. Póki co to jestem spokojny że np taka Ludmiła pociąge z 10-15 sztuk takich wagonów 401Z z mojego projektu. Nie wiem jak inni projektują... ale się zastanawiam ilu z tych ludzi zbudowało swoje modele i potem je poprawiało aby było lepiej.
Swego czasu Paweł stwierdził że te jego wagony piętrowe z druku 3D wcale nie mają rewelacyjnego układu jezdnego...
Swoje wagony 111A i 112A opracowałem tak aby śmigały na wagonach seryjnych.... bo wiem że i tak lepszych wózków nie zrobię jak te co ma Marklin w swoich wagonach osobowych.
W przypadku wagonów 2 osiowych to uważam że nie ma sensu robić układu podwozia z wydruku 3d, bo zakładam że na tle seryjnego od Marklina i tak wyjdzie blado.
Ale moja ocena jest subiektywna, i może wynika to z tego że ja model chce opracować do końca dobrze - na takiej zasadzie aby działał. Póki co to jestem spokojny że np taka Ludmiła pociąge z 10-15 sztuk takich wagonów 401Z z mojego projektu. Nie wiem jak inni projektują... ale się zastanawiam ilu z tych ludzi zbudowało swoje modele i potem je poprawiało aby było lepiej.
Swego czasu Paweł stwierdził że te jego wagony piętrowe z druku 3D wcale nie mają rewelacyjnego układu jezdnego...
Swoje wagony 111A i 112A opracowałem tak aby śmigały na wagonach seryjnych.... bo wiem że i tak lepszych wózków nie zrobię jak te co ma Marklin w swoich wagonach osobowych.
26-08-2018, 06:39
Tyle że z Bipa jest trudność bo trzeba mieć wózek trójosiowy Jacobsa na środek modelu łączący dwa człony - a takiego ustrojstwa to chyba u Marklina nie ma ... Z Bipą problem polega też na kolizji ze zderzakami - jeszcze nie wróciłem do tego problemu. Generalnie zgadzam się z Szymonem, że korzystanie z gotowych podwozi to dobry pomysł - choć zawsze będzie miał ograniczenia chociażby z możliwością dosunięcia osi do krawędzi wagonu - niektóre wagony mają je bardzo blisko i Markliny nie poradzą albo będą trochę "spaczone" - patrz Kdt kilka postów wyżej. W pełni zgadzam się z Szymonem, że ważna jest dojrzałość konstrukcji polegająca na testach na torze - tutaj jak się ma gotowca to praktycznie nie ma ryzyka.
Ale i tak najważniejsze aby powstawały nowe modele i był ruch w interesie, wybór, możliwość zabawy. Ja wreszcie miałem chwilę na działanie...
Ale i tak najważniejsze aby powstawały nowe modele i był ruch w interesie, wybór, możliwość zabawy. Ja wreszcie miałem chwilę na działanie...
26-08-2018, 13:22
Tak źle i tak nie dobrze.... jednak uważam że i wózek 3 osiowy to nie problem. Jaki to problem zrobić nakładkę na seryjny wózek Marklina z 3 osiami od wagonów towarowych. Dla mnie na równi z estetyką jest ważne działanie na torze
26-08-2018, 18:20
(26-08-2018 13:22)pado napisał(a): [ -> ]Tak źle i tak nie dobrze.... jednak uważam że i wózek 3 osiowy to nie problem. Jaki to problem zrobić nakładkę na seryjny wózek Marklina z 3 osiami od wagonów towarowych. Dla mnie na równi z estetyką jest ważne działanie na torze
Szymon - ten wózek to jednak lezy znacznie dalej od tego w Bipie niż wózki Marklina (odpowiednie) które można zastosować do 401Z. No ale pomysł z nakładką mógłby być jakimś tropem.
26-08-2018, 19:54
Trzeba pokombinować i tyle. Ewentualnie by trzebabyło troszkę zmodyfikować wnętrze wagonu
01-09-2018, 22:45
(23-08-2018 21:43)pado napisał(a): [ -> ]Zastanawia mie tylko po co Ci ludzie bazują na podwoziach z wydruku, zamiast dostosować pudło do dostępnych podwozi.... najlepiej tych najtańszych jakie są w chłodni/cysternie. Dokładnie tak jak ja zrobiłem w przypadku węglarki Es
Ten wagon widac gołym okiem że coś jest nie halo z proporcjami i to jest wielka porażka :/
No to przypadkowo - przy okazji innej dyskusji wyszło że takie wagony francuskie były w Polsce używane i nawet są wyprodukowane przez PIKO
https://www.piko-shop.de/media/oart_0/oa...134770.jpg
https://www.piko-shop.de/media/oart_0/oa...134773.jpg
02-09-2018, 10:32
A więc to nijaki wagon Kdn który wydało też PIKO no to miło
02-09-2018, 13:59
(02-09-2018 10:32)pado napisał(a): [ -> ]A więc to nijaki wagon Kdn który wydało też PIKO no to miło
Niewykluczone, że Kdn było używane dla większej ilości typów fabrycznych ale ten może być "Polakiem" - na dużym forum jest nawet zdjęcie takiego - co prawda specyficzne bo wykorzystywanego w pozorowanej akcji gaśniczej - ale pali się naprawdę ...
Dawno temu przerobiłem trochę (wywietrzniki w dachu) i przemalowałem bananowca na owocarkę. Teraz dostała oznaczenia:
26-09-2018, 19:57
wywietrzniki z czego ?? - szpilki i izolacja ??
26-09-2018, 22:37
(26-09-2018 19:57)pado napisał(a): [ -> ]wywietrzniki z czego ?? - szpilki i izolacja ??
Wywietrzniki z pręcika plastikowego - niestety wtedy kiedy robiłem jeszcze nie wiedziałem, że należy je ciąć żyletką z piłką i ciąłem nożykiem co daje efekt trochę przycięcia a trochę zmiażdżenia. Przydałaby się też blaszka aby zrobić dolne małe drzwiczki dodatkowe jakie występowały na owocarkach.
Chyba Jacenty wskazał kiedyś, że spolszczyć można wagon z przesuwnymi ścianami. Ja zrobiłem kalkę na 5 różnych opcji malowania - na razie pierwszy z tych wagonów:
08-10-2018, 10:30
Muszę swoje przerobić.... gratuluje bo to prosta korekta