(06-04-2016 23:14)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Koledzy,
Zauważyłem że ten post będzie do pewnego stopnia specjalny.
To mój post nr 500 na tym forum. Fajnie tutaj być - doceniam super atmosferę - bardzo pozytywną. Może to cecha małych elitarnych (?) grup o niszowych zainteresowaniach. Ja sam dowiedziałem się kilku rzeczy od Was, znalazłem się w roli Moderatora, w której nigdy nie myślałem, że mi się zdarzy występować. Mam nadzieję, że nie zanudzam Was swoim pisaniem a jeśli kogoś pozytywnie do czegoś zmotywowałem lub pomogłem - to cała przyjemność po mojej stronie...
Cała przyjemność po naszej stronie
Twoje tematy są ciekawe i konstruktywne. Mobilizują, pomagają i zachęcają do pracy nad własnymi modelami. Mniemam, że dzięki tobie nastąpi niedługo wysyp relacji kolegów.
(24-03-2016 17:46)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Podstawowa widoczna różnica konstrukcyjna to liczba pionowych słupków na burtach - i w efekcie liczba pól tychże blach. W polskiej wersji mamy (licząc pola) układ 2-drzwi-4-drzwi-2 a w niemieckiej Marklina: 1-drzwi-3-drzwi-1.
Dziś w drodze do szkoły na stacji minął mnie powoli sunący skład Polskich węglarek. Ich konstrukcja różniła sięod tych które miałem okazje oglądać bo schemat był taki pusto(jak w niemieckich)-drzwi-4-drzwi-pusto tak więc na PKP jest kilka różnych rodzajów ale brak słupków po bokach drzwi też jest poprawny
(20-04-2016 16:19)wilczeecho napisał(a): [ -> ]Dziś w drodze do szkoły na stacji minął mnie powoli sunący skład Polskich węglarek. Ich konstrukcja różniła sięod tych które miałem okazje oglądać bo schemat był taki pusto(jak w niemieckich)-drzwi-4-drzwi-pusto tak więc na PKP jest kilka różnych rodzajów ale brak słupków po bokach drzwi też jest poprawny
Tak są też takie typy - 415W i 423 W. Taki układ ma też typ421W oraz 424 W - przy czym mają one uchylne ściany czołowe do rozładunku.
A tymczasem powstały dwie kolejne węglarki:
Też trochę nietypowa 445W z poziomymi wzmocnieniami na końcach (prosto z fabryki):
I mocno zużyta standardowa:
A tak wyglądają w dublecie:
Ciekawie zrobione wagony ze spotkania Zetki w Altenbeken
Pojawiły się kolejne bonanzy z lekko pobrudzonymi dachami. Wprowadziłem tez poprawkę malarską - ramki w oknach drzwi nie powinny być srebrne. Oryginalnie są czarne - uszczelki. Na zdjęciach widać trochę że najlepszy efekt wizualny - najbardziej zbliżony do rzeczywistości chyba jednak pomalowanie ich w kolorze oliwkowym - jak całości wagonów. Te czarne trochę rażą przeskalowaniem.
(23-06-2016 22:34)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]....Wprowadziłem tez poprawkę malarską - ramki w oknach drzwi nie powinny być srebrne. Oryginalnie są czarne - uszczelki.
Ramki i uszczelki to dwie różne rzeczy. Jak pamiętam to ramki były w kolorze srebrnym, a uszczelki czarne.
(06-07-2016 21:00)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Jakiś czas temu trafiłem na taką fotkę:
i nie mogłem sie powstrzymać ...
I dobrze że się nie powstrzymałeś. Inaczej nie powstałoby takie dzieło w 1:220
Super
Szacuneczek, kapitalnie wyszło
Czy wymiary skrzyni są opatentowane,
czy możesz zdradzić
(14-11-2016 22:43)Wektor napisał(a): [ -> ]Szacuneczek, kapitalnie wyszło Czy wymiary skrzyni są opatentowane,
czy możesz zdradzić
Wymiary skrzyni - długość i szerokość dobrane do wielkości platformy.
Co do długości to jest pewne przeskalowanie - bo platforma Marklina oryginalnie jest 6-osiowa.
Szerokość praktycznie trzyma wymiar.
Wysokość burty też minimalnie przeskalowana 5mm (w realu 950mm).
Chłodnie przemalowane na nasze. W jednej nawet by zbliżyć się do polskich rozwiązań przedłużałem burty ale to średnio wyszło... niedoróbki pod patynką.
(30-11-2016 06:32)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Chłodnie przemalowane na nasze. W jednej nawet by zbliżyć się do polskich rozwiązań przedłużałem burty ale to średnio wyszło... niedoróbki pod patynką.
Jest Ok. Nikt chyba nie będzie pod lupą oglądać.
Pierwsza chłodnia doczekała się położenia kalkomanii:
Robota żmudna ale ... satysfakcja duża.
(20-08-2017 12:20)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Pierwsza chłodnia doczekała się położenia kalkomanii:
Robota żmudna ale ... satysfakcja duża.
I najważniejsze polski klimat
Po długiej przerwie wróciłem do BIPy w malowaniu żółto- niebieskim. Wprawione okna z Clear-fixu, nałożone kalki, zmontowane zestawy kołowe.
I jeszcze na filmiku z Gagarinem - niestety fatalne oświetlenie w pomieszczeniu...
https://www.youtube.com/watch?v=uJmdeVFG...e=youtu.be
(27-08-2017 10:21)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Po długiej przerwie wróciłem do BIPy w malowaniu żółto- niebieskim. Wprawione okna z Clear-fixu, nałożone kalki, zmontowane zestawy kołowe.
I jeszcze na filmiku z Gagarinem - niestety fatalne oświetlenie w pomieszczeniu...
Polskie opisy nadały PIPe swojskiego charakteru.
W miejscu łączenia harmonią wagonów widać nierówność.
Masz w torowisku jakąś krzywiznę? Wygląda jakby wagony
się zapadały.
(28-08-2017 20:50)Wektor napisał(a): [ -> ]Polskie opisy nadały PIPe swojskiego charakteru.
W miejscu łączenia harmonią wagonów widać nierówność.
Masz w torowisku jakąś krzywiznę? Wygląda jakby wagony
się zapadały.
coś jest z tym elementem łączącym (harmonia), być może z osadzeniem kół - jeszcze popatrzę ale niewykluczone, że nie da się tego poprawić. Tory są proste !
(29-08-2017 07:22)Zdrada69 napisał(a): [ -> ][quote='Wektor' pid='7275' dateline='1503949806']
coś jest z tym elementem łączącym (harmonia), być może z osadzeniem kół - jeszcze popatrzę ale niewykluczone, że nie da się tego poprawić. Tory są proste !
Jak masz osadzone ( przymocowane) wózki do podwozia?