(22-07-2016 09:37)Oskar napisał(a): Zapowiada się bardzo atrakcyjnie. A na jakim etapie są przygotowania do budowy.
Prace przygotowawcze wykonane:
- dokonałem wyboru konkretnego miejsca - stacja Nojewo z "przyległościami"
- dwie przejażdżki rowerowe wzdłuż części trasy + trochę pomiarów, rysunków i zdjęć
- nawiązanie relacji "internetowych" z osobami obecnie remontującymi Nojewo i Binino i w efekcie pozyskanie planów stacji i planów części budynków
- wstępna weryfikacja możliwości wykorzystania produktów gotowych (budownictwo) i nawiązanie kontaktów z potencjalnymi projektantami (druk 3D oraz wycinka laserowa w kartonie) by niektóre obiekty "pozyskać"
- przeszukiwanie internetu - stare zdjęcia, opisy, ciekawostki
- plan schematyczny stacji w SCARMIE - gotowy - I wersja
- rozpisanie elementów jakie mają być odwzorowane wg kilometrażu linii kolejowej (choć tu jeszcze może coś dojść po kolejnej wizji lokalnej - chodzi głównie o obiekty inżynieryjne).
Obecnie szykuję się do podziału projektowania poszczególnych skrzynek - podstawowe zadania to:
- przemyślenie gdzie mają być podzielone tak by pasowało z budynkami, łączeniami segmentów etc.
- podjęcie decyzji gdzie ma następować "skompresowanie" długości. Odwzorowanie całej stacji wraz z powiązanymi z nią urządzeniami srk i wskaźnikami w skali to trochę ponad 12 metrów - około 3 km szlaku w rzeczywistości
- podjęcie decyzji czy i które ew. segmenty mają być szersze niż zakładane przez standard 30 cm tak by pomieścić ew. elementy i budowle z otoczenia - chociaż tutaj zakładam raczej próbę trzymania się szerokości 30 cm i pewnych uproszczeń - czyli przesunięcia czegoś bliżej toru.
- podjęcie decyzji o ew. dodaniu czegoś co nie występuje w rzeczywistości tuż przy torze ale gdzieś w okolicy i pasuje do klimatu a dawałoby fajne urozmaicenie.
- rozstrzygnięcie czy wszystkie segmenty łączyć "standardowymi" czołami czy podejść trochę inaczej - to głównie istotne z perspektywy tych miejsc gdzie tor idzie po łuku. Zachowanie standardowego profilu (w zakresie miejsca w którym wypada tor) nie jest do pogodzenia z postulatem tego by skrzynki były prostokątne - a to może warto by utrzymać - łatwość transportowania, ekspozycji i zabezpieczenia przeciwko kurzowi...
- przeliczenie ile czego trzeba jeśli chodzi o materiał torowy - tutaj dużo mam ale pewnie niezbędne będą uzupełnienia.
- wypracowanie szczegółowego planu "elektryki" - co i jak zasilane, w tym w szczególności ew. sprzęganie zasilania torów z semaforami i tarczami. Tu mam wątpliwości - semafory są tylko wjazdowe więc głupio by były otwarte przy wyjeżdżającym pociągu. To ewidentnie muszę przemyśleć jeszcze.
Czyli działalność bezpośrednio realizacyjna nie ruszyła i jeszcze to trochę potrwa...
Po dokładnej analizie planów stacji do jakich mam dostęp (jeden z nich dostępny
tutaj) wykonany został plan rozmieszczenia poszczególnych elementów torowiska, sygnalizacji itp. zgodnie z kilometrażem linii a także w odpowiednich przeliczeniach w skali 1:220. Posłużyć to ma do projektowania poszczególnych skrzynek modułowych. Po rozpisaniu wszystkiego wyszło, że w skali 1:220 cały układ stacji - od tarczy ostrzegawczej przed semaforem wjazdowym do analogicznej tarczy od drugiej strony stacji to 0k. 3 km czyli w skali ponad 12 metrów. Kompresja będzie niezbędna - zakładam, że na samej stacji będę starał się jej unikać na na podjazdach do stacji nie powinno być to więcej niż 1:3 odległości pomiędzy elementami.
W załączniku całe rozpisanie:
nojewo1.pdf (Rozmiar: 79,29 KB / Pobrań: 486)
Na żółto kilometraż elementów które powtarzają się na obu planach stacji do jakich mam dostęp. Na czerwono - rozbieżności. Na biało to co określiłem na "na oko" bo kilometraż nie był podany lub występowało na jednym z planów. Jak widać jeszcze trochę jest do sprawdzenia - będzie potrzebna jeszcze jedna wycieczka "w teren".