Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Krok po kroku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
(25-08-2015 14:36)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Postanowiłem dodać zwrotniki (nie będą się ruszać

Rany! Ty się martwisz, że się nie rusza, a ja chciałbym choć troszeczkę ci dorównać i coś samemu zdziałać. Sad
Ponoć przy braku talentu Blush nawet szczere chęci nie wystarczą. Jestem skazany na sklepowe gotowce. Undecided
(25-09-2015 09:44)Zygzyg napisał(a): [ -> ]Ponoć przy braku talentu Blush nawet szczere chęci nie wystarczą. Jestem skazany na sklepowe gotowce. Undecided

Ja też tak myślałem pół roku temu Tongue
Patrzę na fotkę z Twoją makietą, widzę piękną perspektywę, zabudowania, budkę dróżnika, zapory i nagle!
Zong!!! Nie ma torów? Ukradli resztę makiety, czy sołtys zwinął tory na noc? Tongue
(26-09-2015 22:51)Oskar napisał(a): [ -> ]Patrzę na fotkę z Twoją makietą, widzę piękną perspektywę, zabudowania, budkę dróżnika, zapory i nagle!
Zong!!! Nie ma torów? Ukradli resztę makiety, czy sołtys zwinął tory na noc? Tongue

Tak ma być zgodnie z planem. Na samym początku forum jest informacja o tym, że ta makieta to tak naprawdę pierwszy moduł zainspirowany amerykańskim standardem Z-Bend Track. Łączenie modułów (tory) nie będzie się odbywać jak na wielu makietach "na styk" ale poprzez wkładany i demontowany tor przejściowy pomiędzy modułami. Takie jest założenie ale jak to zadziała w praktyce zobaczę dopiero jak powstanie kolejny moduł.
Ostatnie drzewa zostały zasadzone:

[Obrazek: IMG_2409.jpg]

Praktycznie pozostało już tylko (AŻ !) zakończenie prac elektrycznych (w tym budowa pulpitu) i zamknięcie nierozwiązanego tematu napędu zwrotnic.
(27-09-2015 07:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]początku forum jest informacja o tym, że ta makieta to tak naprawdę pierwszy moduł.........

Wiem o tym, ponieważ śledzę wątek od samego początku Shy
Pytanie było żartobliwą prowokacją, co z resztą modułu Wink
Po poszukiwaniach teoretycznych, nieudanych eksperymentach z Conradem wreszcie coś jest - pierwszy rozjazd sterowany napędem podmakietowym. Zapraszam do oglądania FILMIKU.
Fajnie to wyszło, bo iglice rozjazdu nie "kłapią" jak szalone, tylko przesuwają się powoli. Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?
(08-10-2015 15:53)Gloow napisał(a): [ -> ]Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?

Też się przyłączam do prośby. Rolleyes
Naprawdę nikt nie testował serw?
(08-10-2015 15:53)Gloow napisał(a): [ -> ]Fajnie to wyszło, bo iglice rozjazdu nie "kłapią" jak szalone, tylko przesuwają się powoli. Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?

Tak pomyślałem że trochę więcej fotek + opis lepiej zapisać http://forum.trybunaly.eu/showthread.php...72#pid4972 - jakby ktoś potem szukał - to łatwiej znajdzie we właściwym wątku....

Tak generalnie to od spodu jeszcze trochę bałaganu:

[Obrazek: IMG_2508.jpg]
(09-10-2015 16:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Tak generalnie to od spodu jeszcze trochę bałaganu:

E....widziałem gorszy. Ogólnie serwo nie straszy wielkością.
Zresztą nikt pod spód nie będzie zaglądał.
Wziąłem się za pracę nad pulpitem do sterowania modułem. Ma pomieścić dwa transformatory firmowe Marklina + schemat torowy + wszystkie przełączniki i włączniki.


[Obrazek: IMG_2532.jpg] [Obrazek: IMG_2533.jpg]

[Obrazek: IMG_2534.jpg] [Obrazek: IMG_2535.jpg]
Ciekawie się zapowiada Rolleyes Jakiego typu włączniki będziesz stosował?
Jedno czy dwu biegunowe?
(14-10-2015 23:26)Oskar napisał(a): [ -> ]Ciekawie się zapowiada Rolleyes Jakiego typu włączniki będziesz stosował?
Jedno czy dwu biegunowe?

Mam trochę takich, trochę takich - zależeć będzie to od ostatecznego przeznaczenia danego włącznika oraz w szczególności pewnie tego czy będzie miał on jednocześnie włączać sygnalizacje także na pulpicie.

Oświetlenie domów i latarni pójdą jednobiegunowym (bo widać czy świeci czy nie a i samo ustawienie włącznika jest wystarczającą sygnalizacją stanu. Nie zakładam indywidualnego i odrębnego włączania każdego takiego punktu - jest ich chyba łącznie 14 czy 15 sztuk i są pogrupowane "strefami".

W przypadku zasilania torów będą dwubiegunowe - jedno podłączenie na prąd do torów drugie na sygnalizację diodą na pulpicie.

Semafory i zwrotnice - jeszcze nie wiem - nie dojechałem do tego etapu - na razie walczę z porządkiem w kabelkach "pod makietą" a jeszcze nie w pulpicie.
Bardzo fajne są klawiaturki stosowane kiedyś w TT. Idealnie nadają się do zwrotnic i semaforów.

[Obrazek: fd3e5222b7b94d853e219095b82c5f6a.jpg] [Obrazek: 270901205_3_644x461_klawiaturapulpit_sterowniczy.jpg]
(19-10-2015 10:54)ST44 napisał(a): [ -> ]Bardzo fajne są klawiaturki stosowane kiedyś w TT. Idealnie nadają się do zwrotnic i semaforów.

Miałem takie w czasach zabawy kolejką PIKO Angel. Teraz chce mieć przełączniki umieszczone na schemacie torów a nie na odrębnych klawiaturkach więc będę to robił inaczej.
Obecny widok od spodu - doprowadzone wszystko - brakuje 2 napędów podzwrotnicowych i osadzenia części kabli w złączach.

[Obrazek: IMG_2680.jpg]
Nie ma jak porządna kabelkomania Wink
W oczekiwaniu na pociąg na peronie w Zellin:

[Obrazek: IMG_2702.jpg]

A dzieci się bawią:

[Obrazek: IMG_2703.jpg]
Smaczek po zakończeniu prac od spodu rozjazdów:

[Obrazek: IMG_2731.jpg]
I przeciwwaga obok zwrotnika:

[Obrazek: IMG_2788.jpg]
Zapałka wygląda ja kawał zwalonego drzewa Tongue
Trochę postępu od spodu. Ale praca z kabelkami, połączeniami to ewidentnie nie jest moja mocna strona.
No i cały czas czekam na tablicę ze schematem na pulpit sterowniczy ...

[Obrazek: IMG_3441.jpg]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie