(25-08-2015 14:36)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Postanowiłem dodać zwrotniki (nie będą się ruszać
Rany! Ty się martwisz, że się nie rusza, a ja chciałbym choć troszeczkę ci dorównać i coś samemu zdziałać.
Ponoć przy braku talentu
nawet szczere chęci nie wystarczą. Jestem skazany na sklepowe gotowce.
Patrzę na fotkę z Twoją makietą, widzę piękną perspektywę, zabudowania, budkę dróżnika, zapory i nagle!
Zong!!! Nie ma torów? Ukradli resztę makiety, czy sołtys zwinął tory na noc?
(26-09-2015 22:51)Oskar napisał(a): [ -> ]Patrzę na fotkę z Twoją makietą, widzę piękną perspektywę, zabudowania, budkę dróżnika, zapory i nagle!
Zong!!! Nie ma torów? Ukradli resztę makiety, czy sołtys zwinął tory na noc?
Tak ma być zgodnie z planem. Na samym początku forum jest informacja o tym, że ta makieta to tak naprawdę pierwszy moduł zainspirowany amerykańskim standardem Z-Bend Track. Łączenie modułów (tory) nie będzie się odbywać jak na wielu makietach "na styk" ale poprzez wkładany i demontowany tor przejściowy pomiędzy modułami. Takie jest założenie ale jak to zadziała w praktyce zobaczę dopiero jak powstanie kolejny moduł.
Ostatnie drzewa zostały zasadzone:
Praktycznie pozostało już tylko (AŻ !) zakończenie prac elektrycznych (w tym budowa pulpitu) i zamknięcie nierozwiązanego tematu napędu zwrotnic.
(27-09-2015 07:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]początku forum jest informacja o tym, że ta makieta to tak naprawdę pierwszy moduł.........
Wiem o tym, ponieważ śledzę wątek od samego początku
Pytanie było żartobliwą prowokacją, co z resztą modułu
Po poszukiwaniach teoretycznych, nieudanych eksperymentach z Conradem wreszcie coś jest - pierwszy rozjazd sterowany napędem podmakietowym. Zapraszam do oglądania
FILMIKU.
Fajnie to wyszło, bo iglice rozjazdu nie "kłapią" jak szalone, tylko przesuwają się powoli. Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?
(08-10-2015 15:53)Gloow napisał(a): [ -> ]Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?
Też się przyłączam do prośby.
Naprawdę nikt nie testował serw?
(08-10-2015 15:53)Gloow napisał(a): [ -> ]Fajnie to wyszło, bo iglice rozjazdu nie "kłapią" jak szalone, tylko przesuwają się powoli. Zrobisz filmik/zdjęcie od dolnej części makiety?
Tak pomyślałem że trochę więcej fotek + opis lepiej zapisać
http://forum.trybunaly.eu/showthread.php...72#pid4972 - jakby ktoś potem szukał - to łatwiej znajdzie we właściwym wątku....
Tak generalnie to od spodu jeszcze trochę bałaganu:
(09-10-2015 16:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Tak generalnie to od spodu jeszcze trochę bałaganu:
E....widziałem gorszy. Ogólnie serwo nie straszy wielkością.
Zresztą nikt pod spód nie będzie zaglądał.
Ciekawie się zapowiada
Jakiego typu włączniki będziesz stosował?
Jedno czy dwu biegunowe?
(14-10-2015 23:26)Oskar napisał(a): [ -> ]Ciekawie się zapowiada Jakiego typu włączniki będziesz stosował?
Jedno czy dwu biegunowe?
Mam trochę takich, trochę takich - zależeć będzie to od ostatecznego przeznaczenia danego włącznika oraz w szczególności pewnie tego czy będzie miał on jednocześnie włączać sygnalizacje także na pulpicie.
Oświetlenie domów i latarni pójdą jednobiegunowym (bo widać czy świeci czy nie a i samo ustawienie włącznika jest wystarczającą sygnalizacją stanu. Nie zakładam indywidualnego i odrębnego włączania każdego takiego punktu - jest ich chyba łącznie 14 czy 15 sztuk i są pogrupowane "strefami".
W przypadku zasilania torów będą dwubiegunowe - jedno podłączenie na prąd do torów drugie na sygnalizację diodą na pulpicie.
Semafory i zwrotnice - jeszcze nie wiem - nie dojechałem do tego etapu - na razie walczę z porządkiem w kabelkach "pod makietą" a jeszcze nie w pulpicie.
Bardzo fajne są klawiaturki stosowane kiedyś w TT. Idealnie nadają się do zwrotnic i semaforów.
(19-10-2015 10:54)ST44 napisał(a): [ -> ]Bardzo fajne są klawiaturki stosowane kiedyś w TT. Idealnie nadają się do zwrotnic i semaforów.
Miałem takie w czasach zabawy kolejką PIKO
. Teraz chce mieć przełączniki umieszczone na schemacie torów a nie na odrębnych klawiaturkach więc będę to robił inaczej.
Obecny widok od spodu - doprowadzone wszystko - brakuje 2 napędów podzwrotnicowych i osadzenia części kabli w złączach.
Nie ma jak porządna kabelkomania
W oczekiwaniu na pociąg na peronie w Zellin:
A dzieci się bawią:
Smaczek po zakończeniu prac od spodu rozjazdów:
I przeciwwaga obok zwrotnika:
Zapałka wygląda ja kawał zwalonego drzewa
Trochę postępu od spodu. Ale
z kabelkami, połączeniami to ewidentnie nie jest moja mocna strona.
No i cały czas czekam na tablicę ze schematem na pulpit sterowniczy ...