Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Projekt 368
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
(12-11-2018 11:55)Flubber napisał(a): [ -> ]Całość sterowania pociągami, będziesz miał zautomatyzowaną czy obsługa ręczna?

Na ten moment planuję ręczna obsługę - tak by trochę się pobawić...
(12-11-2018 16:53)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Na ten moment planuję ręczna obsługę - tak by trochę się pobawić...

Prawdę mówiąc większa frajda jest w ręcznej obsłudze, ale to jak kto woli luz
(12-11-2018 13:43)Pingu napisał(a): [ -> ]
(29-10-2018 06:31)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Psie budy 3D: i poprawiona studnia - poprzednia była przeskalowana:

Czy mógłbyś podać wymiary studni.

Studnia ma średnicę 4,5mm
(02-12-2018 13:26)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Studnia ma średnicę 4,5mm

Dzięki serdeczne Smile
Stacja techniczna poskładana - teraz "tylko" elektryka:

[Obrazek: IMG-7754.jpg]
(01-01-2019 18:29)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Stacja techniczna poskładana - teraz "tylko" elektryka:

Będzie podłączona do Twojego poprzedniego modułu "Kłosowice" czy całkiem nowy projekt?
(02-01-2019 12:00)Gibon2 napisał(a): [ -> ]Będzie podłączona do Twojego poprzedniego modułu "Kłosowice" czy całkiem nowy projekt?

To stacja techniczna, która będzie mogła być elastycznie włączana w różne układy z istniejącymi i przyszłymi modułami w ramach Projektu 368. Jej długość to 2 moduły - takie jak Kłosowice - obecnie mam już dwa takie moduły proste gotowe (Kłosowice i Nojewo 1). Będzie mogła być podłączona poprzez 2 moduły U-kształtne. Oba tez już są gotowe "torowo" a jeden ma praktycznie w 100% skończone urządzanie - w tej konfiguracji będzie ok. 4 metry torów na urządzonych modułach. Oczywiście jeszcze wiele pracy ale wydaje mi się, że w 2019 jazda na takiej konfiguracji powinna być możliwa. Myślę, że jeśli wszystko dobrze zadziała i spasuje to będzie miało to już cechy czegoś co da się wystawić. Pozostaje tylko pytanie czy więcej będę siedział przy modułach czy przy taborze ...
Specjalnie pod Projekt 368 powstał wagon służbowy (na podstawie fotek z lat 70-tych. Buda ze Shapeways, wycięte drzwi i wprawione otwarte z kartonu. Podwozie - Marklin skrócone, dodana podłoga ze sklejki grawerowanej laserowo no i ... kierownik pociągu.

[Obrazek: IMG-7755.jpg] [Obrazek: IMG-7756.jpg]
(03-01-2019 22:13)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Specjalnie pod Projekt 368 powstał wagon służbowy (na podstawie fotek z lat 70-tych. Buda ze Shapeways,
wycięte drzwi i wprawione otwarte z kartonu. Podwozie - Marklin skrócone, dodana podłoga ze sklejki
grawerowanej laserowo no i ... kierownik pociągu.

Bardzo ładnie wyszedł best. Można się tylko przyczepić do jednego. Dodgy Przydałoby się żeby seryjni
producenci Zetki, pomyśleli o ciut mniejszych sprzęgach. Ten rozmiar przy Zetce wygląda gigantycznie.
No to calkiem ciekawy projekt, lubie ludzi z pasja bo sam jestem taki. Niewiem czy zwracales uwage na moj stary znisczony wagon kryty. Zrobilem go z blachy mosiaznej z dodatkami furniru jako niektore deski. Podwozie originalne märklina. Byl mi potrzebny do mojej dioramy balkany 1944 ale mozna go tez postawic na jakej bocznicy.
[Obrazek: DSC09791.jpg]

[Obrazek: DSC09802.jpg]
Widziałem na dioramie ten wagon - wygląda super. Pasowałby do Nojewa teraz - tam pociągi nie jeżdżą ale stację remontuje pasjonat i sa tam takie widoki:

[Obrazek: IMG-1785.jpg]
Ja sie raczej wzorowalem na takitm eksemplarzu.
[Obrazek: als-ich-am-07august-2010-531727.jpg]
(14-01-2019 22:04)sebek1974 napisał(a): [ -> ]Ja sie raczej wzorowalem na takitm eksemplarzu.

Ktoś go nieźle spopielił zły
Pierwsza skrzynka stacji technicznej w trakcie uzbrajania w elektrykę:

[Obrazek: IMG-7915.jpg]
(03-02-2019 14:16)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Pierwsza skrzynka stacji technicznej w trakcie uzbrajania w elektrykę:

Sterowanie będziesz robił w automacie czy na ręcznych mikro przełącznikach?
(05-02-2019 21:01)Debox napisał(a): [ -> ]Sterowanie będziesz robił w automacie czy na ręcznych mikro przełącznikach?

Sterowanie planuję na ręcznych mikroprzełącznikach.
(20-11-2018 18:48)Jago napisał(a): [ -> ]Prawdę mówiąc większa frajda jest w ręcznej obsłudze, ale to jak kto woli luz

Automatyczne sterowanie ma swoje zalety. Czasami można się skupić na innych czynnościach. Wink
Skrzynka do pulpitu sterowniczego jest już poskładana i spasowana z jednym z dwóch segmentów stacji technicznej. Schemat stacji zaprojektowany - poszedł do wykonania. Oczywiście jeszcze bardzo duzo pracy elektrycznej do zrobienia.

[Obrazek: IMG-7943.jpg]
(10-02-2019 19:57)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]........Oczywiście jeszcze bardzo duzo pracy elektrycznej do zrobienia.

Tak z ciekawości. Jak będziesz łączył przewody? Kostki, złączki czy lutowane?
(11-02-2019 12:50)Pat napisał(a): [ -> ]Tak z ciekawości. Jak będziesz łączył przewody? Kostki, złączki czy lutowane?

Głównie lutuję + zabezpieczam termokoszulkami. Pulpit będzie odpinany więc będą też złącza.
Pojedyncze miejsca mogą być na kostki - tam gdzie będę rozważał potrzebę elastyczności na przyszłość.
(11-02-2019 20:08)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]Głównie lutuję + zabezpieczam termokoszulkami. Pulpit będzie odpinany więc będą też złącza.
Pojedyncze miejsca mogą być na kostki - tam gdzie będę rozważał potrzebę elastyczności na przyszłość.

Czy połączenia między modułami w naszej Zetuni mają taki sam standard jak w większych skalach czy jakaś wolna amerykanka?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Przekierowanie