29-11-2017, 21:30
29-11-2017, 21:35
Chyba pod prywatne zamówienie, ale faktem jest że prezentuje się świetnie
29-11-2017, 22:29
(29-11-2017 21:35)pado napisał(a): [ -> ]Chyba pod prywatne zamówienie, ale faktem jest że prezentuje się świetnie
To ciekawe czy Paweł dał im jakieś plany czy sami do ogarnęli? Bo jak tak, to ja bym pomyślał by u nich zamówić sobie budynek dworca w Jackowicach Kiedyś często tam przejeżdżałem ale obecnie jest mi tam zupełnie nie po drodze.
29-11-2017, 22:34
Znając Pawła to na pewno im wszystko rozrysował i pomierzył
29-11-2017, 22:51
Budynek dworca zrobiony pod prywatne zamówienie - ale jak ktoś by chciał to nie ma problemu - można domówić. Budynek został rozrysowany w oparciu o dokumentację jaką dostarczyłem. Udało mi się dostać rysunki techniczne od właściciela stacji Binino (na tej samej linii) który ja remontuje i składał wniosek o pozwolenie na budowę więc miał rysunki do dokumentacji budowlanej. Choć nie było to takie 1:1 - budynek w Bininie jest lustrzanym odbiciem i ponadto ma jeden element bryły inny (pomiędzy magazynem a głównym budynkiem - w Nojewie jest nastawnia - więc ten element dla zapewnienia widoczności jest wysunięty w kierunku torów. Z różnych powodów trochę to trwało zanim model dostałem - ale jak już doszedł to jest naprawdę dobrze zrobiony.
29-11-2017, 23:07
Widać że jest dobrze zrobiony Pomalowany tez fajnie
29-11-2017, 23:11
Poczekaj aż będzie skończony ...
Trzeba dodać coś od siebie. Zakończenia belek konstrukcyjnych ciete z pręcika plastikowego 1x1 mm na ok 2mm kawałeczki i wklejane (na szczęście na kartonie wygrawerowane jest miejsce na ich umieszczenie:
Krawędzie dachowe - fornir cięty na deski i odpowiednio barwiony:
Budynek stacji buduje się dalej - pokrycie całości dachów:
Dodane wszystkie zakończenia belek, kominy, naniesione różnice w kolorze dachówek
Trzeba dodać coś od siebie. Zakończenia belek konstrukcyjnych ciete z pręcika plastikowego 1x1 mm na ok 2mm kawałeczki i wklejane (na szczęście na kartonie wygrawerowane jest miejsce na ich umieszczenie:
Krawędzie dachowe - fornir cięty na deski i odpowiednio barwiony:
Budynek stacji buduje się dalej - pokrycie całości dachów:
Dodane wszystkie zakończenia belek, kominy, naniesione różnice w kolorze dachówek
03-12-2017, 09:09
Jest śliczny....
03-12-2017, 11:04
(03-12-2017 09:09)pado napisał(a): [ -> ]Jest śliczny....
Fajnie, że się podoba a to jeszcze nie koniec. Są dachy - powinny być i rynny. Jako materiał pójdzie drucik z empiku, rurka Trumpetera oraz profil rynnowy jaki zrobila dla mnie mama znajomego modelarza od figurek bitewnych, która jest jubilerem. Początkowo chciałem zrobić rynnę doklejając zawiesia klejem CA ale to słabe było... Ostatecznie bawię się w lutowanie.
Pierwsza zawieszona:
Doszedł tez przewód i izolatory na ścianie szczytowej magazynu
Na kolejny ogień idą rynny. Punktem wyjścia są nast. profile:
Po próbie mocowania zawiesi przy pomocy kleju CA zdecydowałem się na lutowanie:
No i pierwsza na budynku:
Tu pod innym kątem - widoczne także zamontowane izolatory i doprowadzenie prądowe - przewodem "z ziemi" - zgodnie z realem.
04-12-2017, 15:32
Ekstra....
05-12-2017, 00:06
08-12-2017, 23:10
Pawle to gdzie ty teraz siedzisz ?? Przy stoliku w domu czy na nartach
09-12-2017, 07:29
Na nartach ale fotkę miałem już w komputerze !
Nawet jest po czym jeździć w Spindlerovym Młynie.
W międzyczasie trochę pracy się udało podciągnąć w zakresie przygotowania skrzynek na moduły stacji technicznej - w sumie 2 skrzynki:
W tym wycięciu w rogu ma być płytka z pulpitem sterowania.
Pierwsze rury spustowe do rynien zamontowane:
Patyna na dachach i smaczek ... kraty w oknach stacji (w tych w których były zamontowane w rzeczywistości).
Ostatnio głównie z taborem się bawiłem więc na modułach nic się nie ruszało do przodu. Wykonanie torów technicznych dla mojego ZNTK zaskutkowało między innymi tym, że coraz bardziej jednak podoba mi się jak mogę zobaczyć pociągi w ruchu. Od pewnego czasu chodził więc za mną pomysł by doprowadzić do możliwości kursowania po modułach pociągów. Zasadniczo logika pomysłu sprowadza się do wykonania dwóch modułów, które umożliwią "zawrócenie" i kursowanie pociągu "w kółko". Wymaga to modułu ustawionego pod kątem 90 stopni do normalnego modułu i mającego na boku dwa profile czołowe. Dzięki pomocy Kaczora powstały odpowiednie rysunki i w efekcie poszło duże zamówienie do wycinania sklejki (2 arkusze 2,5 m na 1,25 m) Będzie z tego można zrobić: 2 moduły zwrotne, 2 moduły pod most w Chrzypsku i 2 zwykłe moduły.
Skrzynka pod pierwszy moduł zwrotny już powstaje. Te moduły - ze względu na planowana scenerią oraz konieczność pomieszczenia łuków (220) są szersze i mają 40 cm szerokości. Oczywiście ze względu na swój charakter nie bedą one dość dokładną kopią miejsc z linii 368 ale będą nawiązywać do elementów znajdujących się w jej pobliżu. A oto i sama skrzynka:
A tak wygląda bok - z dwoma profilami do połączenia ze standardowymi modułami.
Nawet jest po czym jeździć w Spindlerovym Młynie.
W międzyczasie trochę pracy się udało podciągnąć w zakresie przygotowania skrzynek na moduły stacji technicznej - w sumie 2 skrzynki:
W tym wycięciu w rogu ma być płytka z pulpitem sterowania.
Pierwsze rury spustowe do rynien zamontowane:
Patyna na dachach i smaczek ... kraty w oknach stacji (w tych w których były zamontowane w rzeczywistości).
Ostatnio głównie z taborem się bawiłem więc na modułach nic się nie ruszało do przodu. Wykonanie torów technicznych dla mojego ZNTK zaskutkowało między innymi tym, że coraz bardziej jednak podoba mi się jak mogę zobaczyć pociągi w ruchu. Od pewnego czasu chodził więc za mną pomysł by doprowadzić do możliwości kursowania po modułach pociągów. Zasadniczo logika pomysłu sprowadza się do wykonania dwóch modułów, które umożliwią "zawrócenie" i kursowanie pociągu "w kółko". Wymaga to modułu ustawionego pod kątem 90 stopni do normalnego modułu i mającego na boku dwa profile czołowe. Dzięki pomocy Kaczora powstały odpowiednie rysunki i w efekcie poszło duże zamówienie do wycinania sklejki (2 arkusze 2,5 m na 1,25 m) Będzie z tego można zrobić: 2 moduły zwrotne, 2 moduły pod most w Chrzypsku i 2 zwykłe moduły.
Skrzynka pod pierwszy moduł zwrotny już powstaje. Te moduły - ze względu na planowana scenerią oraz konieczność pomieszczenia łuków (220) są szersze i mają 40 cm szerokości. Oczywiście ze względu na swój charakter nie bedą one dość dokładną kopią miejsc z linii 368 ale będą nawiązywać do elementów znajdujących się w jej pobliżu. A oto i sama skrzynka:
A tak wygląda bok - z dwoma profilami do połączenia ze standardowymi modułami.
21-01-2018, 15:34
No nie powiem że kształt deski z rzeźbą terenu jest bardzo finezyjna Czekam na dalsze postępy z prac.
28-01-2018, 21:27
(21-01-2018 15:34)pado napisał(a): [ -> ]No nie powiem że kształt deski z rzeźbą terenu jest bardzo finezyjna Czekam na dalsze postępy z prac.
Mówisz - masz. Wypełnienie czymć w rodzaju styroduru jednak służy normalnie jako materiał ociepleniowy. Duży arkusz z Leroy Merlin za 14 PLN. Tnie się dobrze, materiał zwarty i nie brudzi jak styropian. Od spodu tak to zostało wypełnione:
Od góry wszystko odpowiednio powycinane i na etapie szpachlowania - ale rzeźbę terenu już porządnie widać:
28-01-2018, 23:05
Będzie zatoczka i pewnie twoje łódki
06-02-2018, 13:23
(28-01-2018 23:05)pado napisał(a): [ -> ]Będzie zatoczka i pewnie twoje łódki
Czy coś już pływa?
12-02-2018, 23:44
Obecnie nic nie pływa....
Naklejony korek pod tor, wszystko pryśnięte na brązowo no i było trochę pracy przy tej dziurze....
Położony tor, zaszutrowany i zrobione testy elektryki - działa !
Szutrowanie na kolejnym module U-kształtnym
I ten sam moduł po potraktowaniu szutru pudrami Artitect'a:
No i dostał nogi:
Naklejony korek pod tor, wszystko pryśnięte na brązowo no i było trochę pracy przy tej dziurze....
Położony tor, zaszutrowany i zrobione testy elektryki - działa !
Szutrowanie na kolejnym module U-kształtnym
I ten sam moduł po potraktowaniu szutru pudrami Artitect'a:
No i dostał nogi:
14-05-2018, 12:05
(12-05-2018 22:31)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]I ten sam moduł po potraktowaniu szutru pudrami Artitect'a:Fajne te pudry. Jakie numery?
14-05-2018, 20:37
(14-05-2018 14:42)Z-Polen napisał(a): [ -> ]Czy pózniej czymś to konserwujesz żeby te pudry nie dostały sie do lokomotyw?
Nie pokrywałem ich już niczym. Pudry staram się wklepać w szuter pędzelkiem a następnie zdmuchuję intensywnie całą ewentualnie nieprzyklejoną resztę. Po pudrowaniu dokładnie czyszczę też główkę szyn. Nie mogę jednak powiedzieć, że mam już tyle przejechanych godzin że to wpływa lub nie na same lokomotywy. Liczę, że nie ...
(14-05-2018 12:05)Kaczor napisał(a): [ -> ](12-05-2018 22:31)Zdrada69 napisał(a): [ -> ]I ten sam moduł po potraktowaniu szutru pudrami Artitect'a:Fajne te pudry. Jakie numery?
Mam cały zestaw ok 10 kolorów pudrów Artitecta kupiony kilka(naście ?) lat temu. Tory robiłem mieszając - po zewnętrznej dwa kolory: 70.002 Rust Brown oraz 70.008 Brown Earth a pomiędzy torami jeszcze z użyciem 70.011 Black Brown Earth dając jednocześnie znacznie mniej 70.002.
Powoli powstaje rzeźba terenu