Świetnie! Teraz pora na moduły
Ja chyba jeden popełnię w ramach odskoczni od TT
Witam. Przebrnąłem przez cały proces twórczy standardów dla modułów w Z.
Oto kilka moich laickich spostrzeżeń.
1. Wcześniej odniesiono się w jakimś przykładzie do profilu dla TT
[
attachment=1181]
Powiedzcie gdzie się podziały rowy po bokach nasypu? Tym bardziej, że w normie NEM 122 dla Z też występują... Wg mnie fajnie gdyby były.
2.
(24-01-2016 19:09)Zdrada69 napisał(a): [ -> ] (22-01-2016 23:57)Kaczor napisał(a): [ -> ](...) 20 mm wynika z przeliczenia rzeczywistych odległości między torami przyjmując w realu 4500mm)... (...)
(...) wg pomiarów w SCARMie też wychodzi że przejście miedzy dwoma torami przy pomocy rozjazdów prostych wymaga 25 mm odległości między torami. Myśle że to powinno przesądzać o standardzie i odległości 25 mm (...)
W temacie rozstawu torów w układzie dwutorowym norma NOM 112 dla odcinków prostych proponuje rozstaw 19 na szlaku i 21 na stacjach. Dla łuków nawet jest ładna tabelka.
[
attachment=1183]
Tak czy inaczej, rozbieżność o której dyskutowali koledzy, rodzić będzie sytuacje jak w załączonym "przykładzie", dla każdego modułu stacyjnego.
[
attachment=1182]
Nie będzie to widoczne, jeśli stacja rozbijać się będzie nonszalancko po 3-4 modułach po 90cm. Przy często skrupulatnym upychaniu układu torowego, skracanie tego przejścia będzie karykaturować obraz wjazdu na stacje. Ale to tylko dla torów Marklina...
3. Obawy o spasowanie modułów z torami w code60 czy code55 czy też code40, są moim zdaniem bezzasadne. Zauważcie że wszystkie rysunki profili pokazują wymiar od nasypu do główki szyny. Jeśli mamy wyższą szynę (c60), dajemy niższy korek pod podkłady, analogicznie jeśli niższa szyna (c40), grubszy korek (o te ok 0,5mm) i już nic nie będzie stukać, wykolejać i razić w oczy uskokami... ale to tylko teoria. Aby poprzeć ją rozwiązaniem praktycznym, proponuję choćby takie proste narzędzie/szablonik ze sklejki.
[
attachment=1184]
Na koniec tylko wyrażę nadzieję na rychłe opracowanie profili skośnych/wąwozów/nasypów, jakie można znaleźć u Kotebi dla innych skali.
Pozdrawiam Wszystkich.
Piotrek.
Rowy pomijają też eNkowcy. W Zetce rów w skali miałby szerokość jakieś 4mm. Moim zdaniem to niepotrzebne komplikowanie profilu.
Profile wykopów i nasypów przerobię też z eNkowych.
No dobra, a jak się to wszystko ma do propozycji
KOTEBI ?????
Kotebi ma profil na podstawie szkicu z tego wątku
(15-10-2016 22:37)Kaczor napisał(a): [ -> ]Kotebi ma profil na podstawie szkicu z tego wątku
Czyli jak rozumiem wszystko jest już prawidłowo? Jest to nasza norma i można się brać za robotę ?
A Kotebi oferuje już wersję finalną, gdzie bez przeszkód będzie się można na przykład połączyć z kolegami
z Niemiec, chociażby na Trybunałach w Piotrkowie????
To na Trybunałach w Piotrkowie będzie modułowa makieta Zetkowa?
(21-11-2016 18:23)Misiek napisał(a): [ -> ]To na Trybunałach w Piotrkowie będzie modułowa makieta Zetkowa?
Też bym chciał wiedzieć.
Potrzebuję odpowiedzi na poprzednie pytania.
A Ja, przez post kolegi Qucyk1977, mam znów mętlik w głowie
Niech no w końcu, ktoś powie konkretnie! Chłopaki to i to jest OK
i można się połączyć z niemiaszkami czy choćby z kolegą Zdrada69.
No chyba jednak mamy gotowy moduł opisany i narysowany przez Kaczora.
A ten niemiecki profil ktoś widział?
No teraz Kaczor to już chłopakom zamotałeś
Jak będzie więcej modułów to i przejściówki można robić. Może nawet ten modulik Pado da się wpiąć
Ale to musi więcej osób zacząć coś robić :/
(12-01-2017 13:26)wilczeecho napisał(a): [ -> ]Jak będzie więcej modułów to i przejściówki można robić. Może nawet ten modulik Pado da się wpiąć Ale to musi więcej osób zacząć coś robić :/
Mój modulik nie jest przystosowany do zabawy Fremo w tej skali. Moją dioramę buduję na wymyślonych przez siebie profilach, które mają mi służyć w domu do zabawy. Owszem zakładam że jakby 3 lub 10 ludzi zroiło taki sam profil i gniazda to by się dało połączyć i całość ustawić na stole dwu lub trzech
PS. Do modułu fremo można by się podpiąć za pomocą ścisku stolarskiego