Modelarstwo kolejowe wielkości Z -1:220

Pełna wersja: Standard dla skali Z
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Wszędzie pokazane są czoła modułu, a jak wyglądają boki. Czy one też mają jakiś standard co do wyglądu
( kształtu ) czy tylko istotna jest określona długość + wysokość taka jak czoła. Rolleyes
Boki są dowolnego kształtu, byle kończyły się standardowymi profilami. Długość jest dowolna ale najlepiej
brać pod uwagę możliwości transportowe (60cm to optymalna długość, do tego flexy Marklina mają 66cm
więc w sam raz.
Profil jest tylko na przejściach. Skrzynki wewnętrzne (segmenty) mogą mieć dowolną szerokość, żeby np.
zmieścić rozbudowaną stację, bocznicę itp. Te schematy na pewno wiele wyjaśnią:

[Obrazek: mod2cd.jpg]

[Obrazek: moduly.jpg]
(04-02-2013 10:48)Misiek napisał(a): [ -> ]Tak, dla Z, w milimetrach.

Pytanie do Ciebie w Budowa modułu
(04-02-2013 09:42)Misiek napisał(a): [ -> ]Na podstawie NEM 122 zmajstrowałem takie coś
Tylko wg tego rysunku NEM wysokość główki szyny nad terenem (h) to 4mm Wink Z drugiej strony taki profil z h=6mm pasuje do tych robionych przez Niemców.

(04-02-2013 09:42)Misiek napisał(a): [ -> ]Pod kątem torów Code 60 bo Maerklinowskie to jakaś porażka.
A Marklinowskie to nie Code 60?
(05-02-2013 14:37)Kaczor napisał(a): [ -> ]Tylko wg tego rysunku NEM wysokość główki szyny nad terenem (h) to 4mm Wink Z drugiej strony taki profil z h=6mm pasuje do tych robionych przez Niemców.

Rany! Już się pogubiłem. Sad Chłopaki, zdecydujcie się co ma być.
Główka tu, główka tam. To w końcu jak? Wall
Biorę się właśnie za moduł i nie wiem jak, żeby było dobrze. Confused
Spokojnie. Nad normami dla TT albo N kilka lat dyskutowano Wink Co nagle to po diable.
Misiek ma większe doświadczenie niż ja i lepiej niech się najpierw wypowie.
Kaczor napisał(a):Tylko wg tego rysunku NEM wysokość główki szyny nad terenem (h) to 4mm Wink
plus 2mm wymiar "f" - wysokość podtorza.
Wymiar "h" to wysokość od płaszczyzny podtorza do główki szyny, uwzględniając podsypkę.
Kaczor napisał(a):A Marklinowskie to nie Code 60?
A rzeczywiście Wink Po zmierzeniu suwmiarką wychodzi inaczej niż mierzenie linijką o 6 rano.
Temat ucichł, więc dla paddierżki razgawora wrzucam na zachętę.


Tak to jest prototyp dla Z.
[Obrazek: IMG_22236.jpg]
No proszę słowo stało się ciałem Big Grin
(04-02-2013 09:42)Misiek napisał(a): [ -> ]Na podstawie NEM 122 zmajstrowałem takie coś - do porównania z poprzednimi wersjami.

Czyli to wersja materialna rysunku z poprzedniego posta?

http://forum.trybunaly.eu/showthread.php?tid=8&page=3
(10-06-2013 20:27)Misiek napisał(a): [ -> ]Temat ucichł, więc dla paddierżki razgawora wrzucam na zachętę.
Tak to jest prototyp dla Z.

Jakaś produkcja stolarska na masową skalę będzie? Tongue
(10-06-2013 22:16)Bubek napisał(a): [ -> ]Czyli to wersja materialna rysunku z poprzedniego posta?

http://forum.trybunaly.eu/showthread.php?tid=8&page=3
Zgadza się. Zgodnie z zasadą że normą jest to co istnieje i jest stosowane Wink
To jest wersja z moich wyliczeń i propozycji wymiarów (nie pamiętam, chyba robiłem z NEM Wink ).
Ponieważ ucichły inne ustalenia, więc "wziąłem interes w swoje ręce" Big Grin i postanowiłem zapreZentować wykonane profile "na podpuchę" .

Nie patrzcie na mnie, modułów w Z nie zamierzam budować (przynajmniej przez dłuższą chwilę) - obrazek jest zachętą dla Was Wink

Masowa produkcja - pewnie zależy od zapotrzebowań, ale nie wiem jak wykonawca się do tego nastawia Wink

Proponuję działać dalej w kwestii ustaleń Z-normy.
Nareszcie coś ma ręce i nogi. Wink Czas się łapać za stolarkę. Big Grin
Czy przy ustawianiu zabudowy ( infrastruktury kolejowej budowlanej) w okolicach torowiska też obowiązuje
jakiś standard? Czy w realu taka zabudowa ma jakieś przepisy które ustalają np. w jakiej odległości mają
stać magazyny, warsztaty naprawcze itp. Huh
Jeśli budujesz w polskich realiach obowiązują przepisy:
"Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie."
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-98-151-987
(24-06-2013 20:10)Kaczor napisał(a): [ -> ]Jeśli budujesz w polskich realiach obowiązują przepisy:
"Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie."

Super! Smile Dzięki, dzięki. O coś takiego mi chodziło Rolleyes
(24-06-2013 20:10)Kaczor napisał(a): [ -> ]Jeśli budujesz w polskich realiach obowiązują przepisy:
"Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie."

Patrząc na moduły odnoszę wrażenie, że mało kto trzyma się wytycznych.
(05-11-2012 16:40)KroppeK84 napisał(a): [ -> ]witam wszystkich, to chyba dobra miejsce aby zacząć rozmowę na temat Z-ki.. aktualnie jestem gdzieś w N-ce..
ale przymierzam się do zmiany lub w parze z zetką..

KroppeK84! Co u ciebie słychać z budową Zetki? Smile
(27-01-2013 20:52)Misiek napisał(a): [ -> ]Lepiej jest stosować kombinację męski+żeński, zgodnie z drugim obrazkiem - zdecydowanie ułatwia to połączenie modułów, nie trzeba wozić kabli luzem itd. Rach-ciach, wetknięte i gotowe, można to
robić nawet nie zaglądając pod moduły.
Pół Europy to stosuje Wink drugie pół nie bawi się kolejką.

Mam takie pytanie. Jeśli ustawię przed sobą moduł, to wejścia żeńskie są
po lewej stronie, męskie wyjścia po prawej czy odwrotnie?
Chyba jest to istotne, żeby można się podpiąć do innych. Rolleyes
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie